Αντώνης Σταφυλοπάτης – “Με το βλέμμα στο 2017!”


stafilopatis2016-post-imageΠαρακολουθώντας το πρωτάθλημα αναβάσεων φέτος, ξεχώρισε ένας οδηγός που με το γρήγορο τούρμπο αυτοκίνητό του λίγες ήταν οι φορές που έλειψε από το σκαλί των νικητών. Ο λόγος για τον Αντώνη Σταφυλοπάτη που με την ταχύτητά του και την αποτελεσματικότητά του κέρδισε τους περισσότερους αγώνες αλλά και το θαυμασμό των θεατών. Επικοινωνήσαμε μαζί του και μας είπε για την πορεία του έως σήμερα και για τα σχέδια του για το μέλλον.

Ο Αντώνης Σταφυλοπάτης είναι ένας οδηγός – Αθλητής της Λ.Α. Βόλου,  ο οποίος προέρχεται από το θεσμό του GTCC που γινόταν μεταξύ των αυτοκινητιστικών κλαμπ με πολιτικά αυτοκίνητα. Στην συνέχεια μετά από μια επιτυχημένη πορεία στράφηκε στους επίσημους πλέον ελληνικούς αγώνες. Το ιδιαίτερο και ξεχωριστό αυτοκίνητο που επέλεξε είναι ένα Opel Astra OPC με το οποίο αρχικά συμμετείχε σε αγώνες ράλλυ και στην συνέχεια τον τελευταίο χρόνο μεταπήδησε στις Αναβάσεις. Το αυτοκίνητο συντηρεί και προετοιμάζει η Δ. ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΠΕ.

anavasi_ritsonas_2016_t2r_8

Για τους αγώνες ράλλυ το αυτοκίνητο κατατάσσετε στην κλάση Α8, μαζί με τα τετρακίνητα τούρμπο. Παρόλο το μειονέκτημα της κίνησης στους δύο τροχούς κατάφερε το 2014 να διακριθεί  ως 3ος  Γενικής Ν-Α-Ε-R Κυπέλλου Ασφάλτου, 1ος Ομάδας Α πάνω από 2000cc Κυπέλλου Ασφάλτου και 1ος  Επάθλου Πολυνίκους  Οδηγών  Κεντρικής Ελλάδος, ενώ το 2015 ήταν 2ος Ομάδας για την Ομάδα Α πάνω από 2000cc του Κυπέλλου Ασφάλτου.

Η επιλογή του Σταφυλοπάτη να συμμετέχει στους αγώνες Αναβάσεων και να ακολουθήσει το Πρωτάθλημα Αναβάσεων το 2016, στην Κατηγορία της Formula Saloon Turbo 2, του έδωσε την ευκαιρία να ανταγωνιστεί αυτοκίνητα ίδιων δυνατοτήτων. Το αυτοκίνητο δυνάμωσε στους 420 περίπου ίππους, λόγω των ελευθεριών την Formula Saloon και έγινε πολύ πιο γρήγορο αλλά και διασκεδαστικό για τον οδηγό του. Από τον πρώτο κιόλας αγώνα στην Ανάβαση Ριτσώνας, το σύνολο έδειξε την διάθεσή του να κερδίζει. Από τους 8 αγώνες του θεσμού συμμετείχε στους 6 τερματίζοντας όλες τις φορές και σημείωσε 4 νίκες και 2 δεύτερες θέσεις. Αποτέλεσμα αυτών ήταν να κατακτήσει την 2η θέση στο ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ   ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ ΟΜΑΔΑΣ  FORMULA SALOON, πίσω από τον πρωταθλητή Μάριο Ηλιόπουλο και 1η θέση για το ΕΠΑΘΛΟ ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ ΚΛΑΣΗΣ FORMULA SALOON TURBO-2.

stafilopatis-antonis

 



stafilopatis-antonis-photoΠότε κατάλαβες ότι ήρθε η ώρα να αρχίσεις να τρέχεις;

Πάντα πίστευα ότι έπρεπε να ξεκινήσω να τρέχω. Το πρόβλημα ήταν να βρεθεί ο απαραίτητος χρόνος. Άργησα λίγο αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ.

Πόσα χρόνια τρέχεις με το ASTRA στους ελληνικούς αγώνες;

Ξεκίνησα το 2010 με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο λαμβάνοντας μέρος σε ράλλυ και ράλλυ σπριντ. Πριν έτρεχα σε αγώνες του GTCC με ένα Corsa OPC με μεγάλη επιτυχία.

Πως αντιδρά ο κόσμος, που δεν έχει σχέση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όταν ακούει ότι τρέχεις σε αγώνες;

Οι περισσότεροι θα έλεγα με θαυμασμό. Άλλωστε οι αγώνες αυτοκινήτου είναι το δεύτερο πιο διαδεδομένο άθλημα στον κόσμο μετά το ποδόσφαιρο.

Τι σε έκανε να στραφείς στις Αναβάσεις;

Στους  Αγώνες των Αναβάσεων και ειδικά στην κατηγορία Saloon μου δίνεται η ευκαιρία να έχω ένα πιο γρήγορο αυτοκίνητο λόγω των ελευθεριών που υπάρχουν στην κατηγορία αυτή με αποτέλεσμα μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση.Επίσης χρειάζεται λιγότερος χρόνος προετοιμασίας, κάτι το οποίο δεν μπορούσα να έχω στους αγώνες ραλλύ λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.

Πες μας λίγα λόγια για το Opel Astra OPC που οδηγείς.

Αν και πολλοί δεν το πιστεύουν το αυτοκίνητο όσον αφορά τα μηχανικά η εξέλιξη είναι οι 2 πιο άγριοι εκκεντροφόροι που φοράει, έχει βελτιωθεί εσωτερικά η εργοστασιακή του τουρμπίνα, μαμά εγκέφαλο με πρόγραμμα και όλα αυτά από την Δ. Πετρόπουλος.  Έχει ένα τελείως μαμά κιβώτιο στο οποίο έχει τοποθετηθεί ένα πολύ καλό δισκάτο μπλοκέ διαφορικό της Drexler. Τέλος η ανάρτηση είναι Proflex αζώτου.

Η Formula Saloon Turbo 2 που συμμετείχες ήταν ανταγωνιστική;

Στην  κατηγορία της FST2 που συμμετείχα το 2016 μου δόθηκε η ευκαιρία να ανταγωνίζομαι ισάξια αυτοκίνητα (με κίνηση στους 2 τροχούς) μιας και στα ραλλύ προσπαθούσα για το ακατόρθωτο. Πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια η κατηγορία αυτή θα αναβαθμιστεί με περισσότερες συμμετοχές και ο ανταγωνισμός θα ανέβει.

Ποιος είναι ο δυσκολότερος αγώνας που έχεις κάνει και γιατί;

Δεν νομίζω ότι έχει υπάρξει εύκολος αγώνας για κανέναν. Όλοι οι αγώνες όσες φορές και να τους τρέξεις, είναι πάντα δύσκολοι. Εξαρτάται από πόσο καλά προετοιμασμένοι είναι οι αντίπαλοι αλλά και πάλι πάντα θες να κάνεις το κάτι παραπάνω. Αυτή άλλωστε είναι και η μαγεία τους

Τι προετοιμασίες χρειάζονται πριν την συμμετοχή σε έναν αγώνα;

Χρειάζεται να κάνεις μια πολύ καλή συντήρηση και έλεγχο του αυτοκινήτου σου και φυσικά να βρεις χρόνο τουλάχιστον μια ημέρα πριν των επίσημων δοκιμών για όσο το δυνατόν περισσότερες αναγνωρίσεις της διαδρομής. Εμείς το 2016 που ήταν η πρώτη χρονιά στο Πρωτάθλημα Αναβάσεων, έπρεπε να ασχοληθούμε πολύ περισσότερο με το «ψάξιμο» των διαδρομών μιας και ήταν τελείως άγνωστες για εμάς. Εξαιρείται η Ανάβαση Πορταριάς την οποία τρέχουμε κάθε χρόνο.

Πώς θα χαρακτήριζες την σημερινή κατάσταση των αγώνων;

Δύσκολη απάντηση. Άλλη ερώτηση?

Έχει το άθλημα την προβολή / αναγνωρισιμότητα που του αρμόζει;

Όχι με τίποτα. Όλα τα προηγούμενα χρόνια οι διοικήσεις της αρχής του σπορ δεν έστρεψαν τα φώτα προς τους αγώνες αυτοκινήτου ώστε να δώσουν περισσότερη δημοσιότητα. Σήμερα αυτό φαντάζει ακόμα πιο δύσκολο. Όχι όμως ακατόρθωτο.

Αν θα μπορούσες να κάνεις μία αλλαγή στους κανονισμούς ποια θα ήταν;

Εδώ είναι το πρόβλημα. Όποιον ρωτήσεις η απάντηση θα βολεύει αυτόν και το αυτοκίνητο του. Εγώ θα έβλεπαν πως είναι οι κανονισμοί στην Ευρώπη και νομίζω θα ακολουθούσα αυτούς.

Ποιους ανθρώπους – εταιρίες θες να ευχαριστήσεις;

Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ καταρχήν στην οικογένεια μου που με στηρίζει όλα αυτά τα χρόνια όπως επίσης και στην οικογένεια της Opel Δ. ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΠΕ που πραγματικά με πίστεψε και έχει αναλάβει την εξέλιξη του αυτοκινήτου μου.

Ποιοι είναι αυτοί που σε υποστηρίζουν;

Εάν εννοείται οικονομικά δυστυχώς μόνο η τσέπη μας.

Ποια είναι τα σχέδιά σου για το 2017, τόσο σε προσωπικό όσο και σε επίπεδο αυτοκινήτου;

Θέλουμε πολύ να βελτιώσουμε το αυτοκίνητο τοποθετώντας ένα καλό κιβώτιο και να βρούμε κάποιες περισσότερες επιλογές στο στήσιμο του ώστε να γίνει πιο αποτελεσματικό. Αυτό βέβαια προϋποθέτει χορηγούς πράγμα πολύ δύσκολο. Ήμαστε σε επαφή με κάποιες Εταιρείες και εύχομαι να τα καταφέρουμε.

Ισχύει αυτό που λένε ότι μετά τον αγώνα ηρεμείς στον δρόμο;

Αυτό είναι δεδομένο. Πιστεύω ότι όσοι συμμετέχουν σε αγώνες αυτοκινήτου εκτονώνονται εκεί .

Ποιες θα ήταν συμβουλές σου, σε κάποιον που θέλει να εμπλακεί με τους ελληνικούς αγώνες;

Να το κάνει και γρήγορα. Απαραίτητο μια καλή επιλογή σε αυτοκίνητο των δυνατοτήτων του και υπομονή μέχρι τα πρώτα καλά αποτελέσματα.

Σ’ ευχαριστούμε πολύ! Καλή επιτυχία στα σχέδιά σου για την νέα αγωνιστική χρονιά!



Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s