Fiat 124 Rally Abarth ένα καινούργιο αγωνιστικό ή μάλλον όχι;


fiat-124-spider-2017-post-imageΗ Fiat ετοιμάζεται να ρίξει στη μάχη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally και συγκεκριμένα στην κατηγορία R-GT, το νέο της όπλο που ακούει στο όνομα 124 Rally Abarth. Το αυτοκίνητο θα είναι εξοπλισμένο με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1800 κυβικών εκατοστών ο οποίος θα αποδίδει 300 ίππους στις 6500 rpm με την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης καθώς  και με σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο κατασκευαστής αντικατέστησε την ανοιχτή οροφή της πολιτικής εκδοχής του αυτοκινήτου με hard  top για την αγωνιστική.

 

 

Ωστόσο το συγκεκριμένο μοντέλο δεν κάνει για πρώτη φορά την εμφάνιση του στους αγώνες και έτσι με την ευκαιρία της επανεμφάνισης του Fiat 124 στους αγώνες Rally, ας κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν για να θυμηθούμε τον πρόγονο του 40 χρόνια μετά τον τελευταίο του επίσημο αγώνα, το Rally Monte Carlo του 1976.Το Fiat 124 Spider πρωτοεμφανίστηκε στους αγώνες  το 1970 πριν εξελιχθεί στη συνέχεια στο 124 Abarth Spider Rallye. Πήρε μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ τις σεζόν 1973-74-75 (μιας και πριντο 1973 δεν είχε ακόμη θεσπιστεί Παγκόσμιο Πρωτάθλημα).Το αυτοκίνητο οδηγήθηκε από οδηγούς – ονόματα της εποχής όπως Markku Alen , Hannu Mikkola, Achim Warmbold , Hakan Lindberg, Rauno Aaltonen , Raffaele Pinto , Fulvio Baccheli και άλλους.

 

fiat-spider-124-rally

φωτογραφίες: Rally Legends (Official)

Στην πορεία του πέτυχε σημαντικά επιτεύγματα χάριν και στις προσπάθειες των προαναφερθέντων κυρίων, όπως 1η θέση στο δικό μας Ράλλυ Ακρόπολης του 1972 με τον Hakan Lindberg στη θέση του οδηγού, 1η θέση στο Ράλλυ Osterreichische Alpenfarht το 1972 στην Αυστρία με τον ίδιο οδηγό, 1η θέση στο Ράλλυ Πολωνίας το 1973 με τον Achim Warmbold πίσω από το τιμόνι, 2 συνεχόμενες νίκες στο Ράλλυ Πορτογαλίας το 1974 και 1975 με τους Raffaele Pinto και Markku Alen αντίστοιχα αλλά και αρκετά ακόμη βάθρα σε αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.Ο κινητήρας του αυτοκινήτου ήταν τοποθετημένος εμπρός με την κίνηση στους πίσω τροχούς και απέδιδε αρχικά 175 ίππους από 1756 κυβικά εκατοστά έως ότου κάνει την εμφάνιση του η εξελιγμένη μορφή του αυτοκινήτου με τους 197 ίππους από 1839 κυβικά εκατοστά.Το αυτοκίνητο είχε πολλούς και δύσκολους αντιπάλους με κυριότερους τα Alpine Renault A110, Lancia Fulvia HF , Porsche 911 S , και Saab 96 V4 με τους αντίστοιχους τεράστιους πηδαλιούχους τους.

Επιμέλεια: Ζωγράφος Λάμπρος

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s