Φίλτρο καυσίμου
Το φίλτρο καυσίμου του αυτοκινήτου φροντίζει για την ποιότητα του καυσίμου που εισέρχεται στον κινητήρα σου. Εμποδίζει τους ρύπους που περιέχονται στο πετρέλαιο, τη βενζίνη ή σε όποιο άλλο καύσιμο να περάσουν στον κινητήρα. Για τον λόγο αυτό, είναι σημαντικό να δοθεί προσοχή στην ποιότητα του καυσίμου κάθε φορά που κάνεις ανεφοδιασμό. Επιπλέον, ακόμη και όταν ανοίγεις το ρεζερβουάρ για το γεμίσεις με καύσιμα μπορεί να μεταδοθούν περιβαντολλογικοί ρύποι από την ατμόσφαιρα. Ο ρόλος του φίλτρου καυσίμου είναι, επομένως, πολύ σημαντικός καθώς εμποδίζει τα κάθε είδους σκουπίδια να περάσουν στην τρόμπα βενζίνης του κινητήρα.
Κάθε πότε πρέπει να αλλάζω φίλτρο καυσίμου;
Στους κινητήρες βενζίνης, η αλλαγή φίλτρου καυσίμου είναι αναγκαία κάθε περίπου 100.000 χλμ στα τελευταία μοντέλα και κάθε 30.000 χλμ στα πιο παλιά. Για τα τους κινητήρες diesel, οι κατασκευαστές ορίζουν τα 60.000 χλμ ως το ανώτατο όριο. Τέλος, για τους κινητήρες φυσικού αερίου ή υγραερίου, η ανάγκη αλλαγής φίλτρου είναι συχνότερη. Βέβαια, σε περίπτωση που ο κινητήρας δυσκολεύεται να πάρει μπροστά ή έχει μειωθεί η απόδοσή του ή ανάψει η προειδοποιητική λυχνία ελέγχου του κινητήρα (check engine), τότε θα πρέπει πάλι να ελέγξεις αν το πρόβλημα συνδέεται με την ανάγκη αλλαγής φίλτρου καυσίμου.
Ποια είδη φίλτρου καυσίμου υπάρχουν;
Τα βασικά είδη είναι 3:
H εταιρεία ΜΑΝΝ-FILTER εξειδικεύεται στην κατασκευή βιδωτών φίλτρων καυσίμου για επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα. Συγκεκριμένα, το βιδωτό φίλτρο καυσίμου της ΜΑΝΝ-FILTER με αριθμό προϊόντος W 723 είναι συμβατό με επαγγελματικά οχήματα των παρακάτω κατασκευαστών:
Τα βασικά χαρακτηριστικά του είναι τα εξής:
Ύψος: 124 mm
Διάμετρος: 76 mm
Εξωτερική διάμετρος 2: 71mm
Διαστάσεις σπειρώματος: Μ 16 X 1.5
Εσωτερική διάμετρος 2: 62 mm
Πώς αλλάζω ένα βιδωτό φίλτρο καυσίμου;
Αν δεν γνωρίζεις που ακριβώς βρίσκεται, συμβουλέψου το εγχειρίδιο του κατασκευαστή.
Συνήθως, είναι το τοποθετημένο κάτω από το καπό.
Αποσύνδεσε τις ηλεκτρικές συνδέσεις του φίλτρου.
Αφαίρεσε τους σωλήνες του συστήματος καυσίμου.
Αφαίρεσε τις βίδες συγκράτησης του φίλτρου.
Αφαίρεσε τη μονάδα φίλτρου.
Τοποθέτησε το δοχείο αποστράγγισης κάτω από το φίλτρο.
Ξεβίδωσε τον αισθητήρα πίεσης και άδειασε το καύσιμο.
Ξεβίδωσε το φίλτρο από τη βάση του και άδειασε το τελείως.
Αντικατάστησε το καπάκι του καινούριου φίλτρου με τον αισθητήρα πίεσης.
Λίπανε τη φλάντζα του νέου φίλτρου με καύσιμο και μη χρησιμοποιήσεις γράσο.
Βίδωσε το καινούριο φίλτρο στη βάση.
Χρησιμοποίησε ένα φιλτρόκλειδο για να το σφίξεις, όχι όμως υπερβολικά.
Βίδωσε τις βίδες.
Επανατοποθέτησε τα ηλεκτρικά βύσματα και τους σωλήνες καυσίμου.
Τσέκαρε αν όλα είναι εντάξει, εκκινώντας τον κινητήρα.
Έλεγξε ότι δεν υπάρχουν διαρροές.
Μην πετάξεις το χρησιμοποιημένο φίλτρο στα οικιακά απορρίμματα, αλλά πήγαινέ το στο πλησιέστερο συνεργείο.