Την αφρόκρεμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ θα υποδεχθεί στα τέλη της επόμενης εβδομάδας το Ράλλυ Ακρόπολις. Οι πρωταγωνιστές του θεσμού θα αναμετρηθούν για δύο ημέρες στις ελληνικές ειδικές διαδρομές, και μάλιστα σε πρωτόγνωρο σκηνικό, αφού για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία του ο αγώνας θα έχει και ασφάλτινο σκέλος (Σάββατο 29 Μαρτίου).
Ανάμεσα στους 29 συμμετέχοντες που θα αγωνιστούν στο Ράλλυ Ακρόπολις στο πλαίσιο του 3ου γύρου του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, αναμενόμενα, βρίσκεται η εργοστασιακή ομάδα της Skoda, αλλά και η αντίστοιχης δυναμικής Skoda Γερμανίας με τους Esapekka Lappi και Sepp Wiegand, αντίστοιχα, ωστόσο τις εντυπώσεις αναμένεται να κερδίσει η εργοστασιακή ομάδα της Peugeot, που επέλεξε την Ελλάδα για την παγκόσμια πρώτη του ολοκαίνουργιου 208 Τ16 R5 στο ERC, με τους ταλαντούχους Craig Breen και Kevin Abbring στα πηδάλιά του. Το «παρών» επίσης στην Ελλάδα επέλεξε να δώσει και ο Γάλλος Bryan Bouffier με το Citroen DS3 RRC, ο οποίος πριν από μερικούς μήνες τερμάτισε 2ος στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο και, παράλληλα με τη συμμετοχή του στο WRC, ακολουθεί επιλεκτικά ορισμένους αγώνες του ERC.
Πέραν, όμως, του ενδιαφέροντος που θα προκύψει από τις μάχες με τα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 και S2000, τα βλέμματα των θεατών θα κλέψουν και τα αυτοκίνητα παραγωγής, όπου ανάμεσα στους 13 συμμετέχοντες θα βρεθεί και ο Ουκρανός Vitaliy Pushkar (Mitsubishi Lancer Evo X), διεκδικητής του τίτλου της σχετικής κατηγορίας.
Από ελληνικής πλευράς, στο πλαίσιο του ERC θα δούμε μόνο τους Γιάννη Ζούνη (Subaru Impreza WRX STI) και Χάρη Καλτσούνη (Opel Corsa S1600), ωστόσο, με δεδομένο ότι το Ράλλυ Ακρόπολις προσμετρά ως πρώτος και δεύτερος γύρος στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, η ελληνική παρουσία αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών.
Δείτε εδώ τις συμμετοχές για το ERC.
Με το Ράλλυ Ακρόπολις 2014 σηματοδοτείται η έναρξη του 50ού Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, με κάθε ημέρα του μικτού αγώνα να προσμετρά ξεχωριστά στη βαθμολογία του εθνικού Πρωταθλήματος, το οποίο φέτος αποτελείται από έξι αγώνες.
Αναμενόμενη, λοιπόν, η αθρόα συμμετοχή των Ελλήνων αγωνιζομένων, αφού το γεγονός ότι το Ράλλυ Ακρόπολις διεξάγεται σε δύο διαφορετικές επιφάνειες έχει ως αποτέλεσμα να δούμε την πλειονότητα των πρωταγωνιστών του είδους σε καθεμία από αυτές. Συγκεκριμένα, την πρώτη ημέρα του Ράλλυ Ακρόπολις, στις ολοκαίνουργιες ασφάλτινες ειδικές διαδρομές θα εκκινήσουν 46 πληρώματα, ενώ την Κυριακή 30 Μαρτίου 36 πληρώματα θα αναμετρηθούν στις χωμάτινες επιφάνειες. Αριθμός ιδιαίτερα σημαντικός, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι μόλις 13 πληρώματα αγωνίζονται και τις δύο ημέρες του αγώνα.
Στη λίστα συμμετοχών με τα πληρώματα που θα εκκινήσουν στην άσφαλτο ξεχωρίζει αυτή του περσινού Πρωταθλητή Ελλάδας, Λάμπρου Κύρκου, που με τον Γιώργο Πολυζώη παραπλεύρως θα διεκδικήσουν τη νίκη οδηγώντας ένα Mitsubishi Lancer EVO IX. Σε αυτού του είδους την επιφάνεια, οι περσινοί τιτλούχοι θα έχουν να αντιμετωπίσουν τους Παναγιώτη Καϊτατζή-Αντώνη Παπαρινόπουλο, οι οποίοι επίσης με Lancer ένατης γενιάς αποτελούν αναμφίβολα έναν από τους ταχύτερους συνδυασμούς στη χώρα μας. Με Mitsubishi Lancer EVO VI, αλλά της κατηγορίας Α, θα δούμε και τους επίσης πολύ γρήγορους στην άσφαλτο Νικολόπουλο-Τσιάπα, ενώ με ίδιο αυτοκίνητο, όγδοης γενιάς ωστόσο, οι Καλούδης-Χατζηπαναγιώτου αναμένεται να αγωνιστούν για το καλύτερο. Στους πλέον έμπειρους συνδυασμούς συγκαταλέγονται οι Πρωταθλητές Ελλάδας του 2012, Νιώρας-Κακαλής, που θα οδηγήσουν το Subaru Impreza N12, ενώ με Lancer EVO IX θα δούμε και τους Φιλιππίδη-Σαΐνη, οι οποίοι φέτος θα ακολουθήσουν ολόκληρο το Παν.Π.Ράλλυ. Τέλος, σε επίπεδο κορυφής, στην άσφαλτο αξίζει να παρατηρήσετε τους πάντα υπολογίσιμους Τζαμπάζη-Ζακχαίο και τους Νίκο και Δημήτρη Καρπάνο, αμφότερους με Lancer δέκατης γενιάς.
Στις χωμάτινες επιφάνειες, οι ισορροπίες θα είναι διαφορετικές. Εκεί, η μάχη της κορυφής θα είναι υπόθεση των Κύρκου-Πολυζώη (Mitsubishi Lancer EVO IX), Νιώρα-Κακαλή (Subaru Impreza N12) και Φιλιππίδη-Σαΐνη (Mitsubishi Lancer EVO IX). Στη μάχη της 3άδας θα προσπαθήσουν να μπουν και οι Σπανός-Γκοτοβός με ακόμα ένα Impreza N12. Σε κάθε περίπτωση, όμως, τόσο σε άσφαλτο όσο και σε χώμα, ενδιαφέρον θα έχουν οι μάχες στις επιμέρους κλάσεις και κατηγορίες, όπως φυσικά και η άμεση αντιπαράθεση με τους συνδυασμούς από το εξωτερικό, έστω σε επίπεδο χρόνων σε ειδικές διαδρομές.
Δείτε Πίνακας Συμμετεχόντων Ασφάλτινου αγώνα (29/3) για το Ελληνικό Πρωτάθλημα
Δείτε Πίνακας Συμμετεχόντων Χωμάτινου Αγώνα (30/3) για το Ελληνικό Πρωτάθλημα
Κανένα σχόλιο ακόμα!
Κάνε το πρώτο σχόλιο