Ο Sébastien Ogier με τη νίκη του, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο Rally RACC – Rally de España εξασφάλισε και το Πρωτάθλημα Οδηγών του φετινού Πρωταθλήματος WRC. Ο Ogier πήρε τη νίκη με μία διαφορά 11.3 sec από τον ομόσταυλο του Jari-Matti Latvala, με Volkswagen Polo R που ήταν και ο μόνος που θα μπορούσε να του στερήσει το στέμμα. Ο Γάλλος με το φετινό Πρωτάθλημα, γίνεται ο όγδοος οδηγός που κερδίζει τον τίτλο του Πρωταθλητή περισσότερο από μία φορά και το οποίο το πέτυχε έχοντας ακόμα ένα αγώνα για να ολοκληρωθεί το Πρωτάθλημα.
Οι μη πολύ υψηλές θερμοκρασίες είχαν σαν αποτέλεσμα τόσο τα ελαστικά όσο και τα φρένα να έχουν δύσκολο έργο κατά τη διάρκεια των 17 ειδικών διαδρομών των 372,96 χιλιομέτρων στην περιοχή της Tarragona, νότια της Βαρκελώνης.
Ο Ogier έφτιαξε ένα άνετο προβάδισμα την πρώτη ημέρα στις μικτές επιφάνειες (χώμα-άσφαλτος), ενώ ο Latvala, ο οποίος ήταν απογοητευμένος με την ταχύτητα του στα κομμάτια με το χώμα, επιτέθηκε σκληρά κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων ημερών στην άσφαλτο, αλλά ο Ogier παρέμεινε ήρεμος και με έναν τέλειο ρυθμό/τακτική διατήρησε τη πρώτη θέση.
Η μοναδική στιγμή που σκέφθηκε για την απώλεια αυτής ήταν το απόγευμα του Σαββάτου, όταν οδήγησε για περίπου 20 χιλιόμετρα με ένα κατεστραμμένο λάστιχο, και με το φόβο της πλήρης απώλειας αέρα που θα απαιτούσε να σταματήσουν ώστε να το αντικαταστήσουν και να χάσουν πολύτιμο χρόνο.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=videoseries?list=PLVyRAt2cxbxsA9NmEJPVw4Q9V2eKq3w0F&w=560&h=315]
“Είναι ένα μεγάλο επίτευγμα να κερδίζεις έναν τίτλο, αλλά ακόμα καλύτερα να κερδίζεις και ένα δεύτερο,” δήλωσε ο Ogier, αγκαλιάζοντας τους γονείς του στον τερματισμό της τελευταίας ειδικής διαδρομής. «Είναι μια επιβεβαίωση και αποδεικνύει ότι ο πρώτος τίτλος δεν ήταν ένα κάτι που συνέβηκε μία αφορά και τέλος».
Ο Latvala τερμάτισε δεύτερος, 11.3sec πίσω από τον Ogier, ο οποίος δήλωσε για τον Φιλανδό: «Ήταν ένα φανταστικό Σαββατοκύριακο, αλλά ταυτόχρονα και σκληρό. Πίεσα πολύ σκληρά στο πρώτο χωμάτινο/ασφάλτινο σκέλος ενώ τις επόμενες δύο ημέρες στην άσφαλτο παρακαλουθούσα το Jari-Matti να πετάει», και πρόσθεσε «Έπρεπε να παραμείνω έξυπνος και να τον παρακολουθώ σε όλο το αγώνα».
Η νίκη του Ogier ήταν η 23η της καριέρας του και 11η της Volkswagen στη σεζόν, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ που κατείχε η Citroen τα έτη 2005 και 2008.
Η τρίτη θέση του Mikko Hirvonen με ένα Ford Fiesta RS του έδωσε το δεύτερο βάθρο τη παρούσα χρονιά, παραμένοντας πολύ ανταγωνιστικός απέναντι από τους Mads Østberg και Andreas Mikkelsen στην άσφαλτο. Ήταν 1min και 42.2sec πίσω από τον Ogier και 31.1sec μπροστά από τον Østberg, ενώ το απόγευμα του Σαββάτου το κλατάρισμα του Mikkelsen του ψαλίδισε τις ελπίδες του για κάτι καλύτερο.
Ο Dani Sordo πλησίασε τον Østberg στο τελευταίο σκέλος με το Hyundai i20 του, αλλά τελικά τερμάτισε με 8.9sec διαφορά στην πέμπτη θέση. Ένα λάθος στο πρώτο σκέλος, όταν ο συνοδηγός του Marc Marti δεν υπολόγισε σωστά την ώρα έναρξης μίας ειδικής διαδρομής είχε σαν αποτέλεσμα να περιμένουν για περίπου 30 δευτερόλεπτα κάτι που αποδείχθηκε πολύτιμο.
Ο Mikkelsen πέρασε τον Thierry Neuville για την έκτη θέση στην προτελευταία εδική διαδρομή, αλλά τιμωρήθηκε με ποινή 10sec μετά από ένα σφάλμα κατά την εκκίνηση της τελευταίας ειδικής διαδρομής που τον έριξε και πάλι πίσω.
Οι Martin Prokop, Hayden Paddon και Nasser Al-Attiyah ολοκληρώνουν τις υπόλοιπες θέσεις με τον Al-Attiyah να τερματίζει 10ος όταν κλατάρισε το εμπρός αριστερό ελαστικό του Ken Block στην τελευταία ειδική διαδρομή στερώντας του τη θέση αυτή, ενώ τέλος στην 25η θέση τερμάτισε και πάλι ο Ελληνικής Καταγωγής J. Serderidis.
Ο τελευταίος γύρος του πρωταθλήματος είναι το συνήθως λασπωμένο Ράλλυ Ουαλίας GB, στην περιοχή του Deeside στις 13-16 Νοεμβρίου.
Επιμέλεια : Τσαντζαλής Σταύρος
Κανένα σχόλιο ακόμα!
Κάνε το πρώτο σχόλιο