Πώς θα σας φαινόταν, αν βλέπατε να τρέχει σε έναν αγώνα ράλι μία…Ferrari 308 GTB, μία Lotus Exige ή μία Rolls-Royce Corniche; Αν δεν μας πιστεύετε, δείτε την ενδεκάδα των πιο ασυνήθιστων αυτοκινήτων, που έχουν λάβει μέρος σε Ράλι και θα εκπλαγείτε!
Ferrari 308 GTB : Είναι γνωστό ότι η Ferrari κατασκεύαζε αγωνιστικά αυτοκίνητα, πολύ πριν ο Έντσο Φερράρι αποφασίσει να λανσάρει και επιβατικά. Ωστόσο ποτέ ένα αυτοκίνητο του θρυλικού Ιταλού κατασκευαστή δεν «έτρεξε» σε χώμα, με εξαίρεση την 308 GTB, που πήρε ομολογκασιόν για τις κατηγορίες Group 4 και Group B.
Mercedes-Benz 450 SLC : Στα τέλη της δεκαετίας του ‘ 70 η Mercedes επιθυμούσε σφόδρα, να πάρει μέρος σε αγώνες ράλι, όμως ακόμα και το πιο σπορ μοντέλο της παραήταν πολυτελές, άρα και ακατάλληλο. Αυτό δεν πτόησε τον Γερμανό κατασκευαστή και «έριξε» την SLC (C107) στα χώματα, για να ανταγωνιστεί την Lancia Stratos και το Ford Escort, που τότε κυριολεκτικά «σάρωναν»! Φυσικά το έργο της ήταν δύσκολο, όμως απέφερε στη Mercedes την νίκη στο Ράλι Νότιας Αμερικής το 1978, αλλά και την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών! Διόλου άσχημα!
Mini Cooper : Το Mini Cooper δεν βρίσκεται σε αυτή την λίστα σαν ένα αυτοκίνητο που δεν συνηθίζεται να παίρνει μέρος σε ράλι. Κάθε άλλο μάλιστα, αφού όλοι γνωρίζουν ότι έχει γράψει μεγάλη ιστορία στον χώρο. Αυτό που κατάφερε το Cooper όμως είναι να ανοίξει την πόρτα για τους αγώνες σε κάθε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, αφού έπεισε ότι ένα προσθιοκίνητο μοντελάκι πόλης μπορεί να συμμετέχει –και μάλιστα με επιτυχία- σε αυτούς! Ενδεικτικό της τεράστιας επιτυχίας του Mini Cooper είναι η κατάκτηση της νίκης στο Ράλι Μόντε Κάρλο, το 1964, το1965 και το 1967.
Aston Martin V8 Vantage : Χάρη στην κατηγορία αγωνιστικών R-GT της FIA μπορούμε πλέον και βλέπουμε σπάνια υπεραυτοκίνητα να παίρνουν μέρος σε τέτοιους αγώνες. Μια Aston Martin V8 Vantage «άρπαξε» την ευκαιρία για να δείξει τις δυνατότητές της σε αντίξοες συνθήκες, μετά από τις αλλαγές που της έκανε μια Φινλανδική ομάδα βελτιωτών.
BMW M1 : Το σπάνιο supercar της BMW είχε τρέξει σε ράλι στις αρχές της δεκαετίας του ‘ 80. Ήταν μάλιστα εκείνη την περίοδο το δυνατότερο αγωνιστικό αυτοκίνητο, με ισχύ περίπου 430 ίππους!
Lotus Exige : Όπως και η Aston Martin V8 Vantage, έτσι και αυτή η Lotus Exige συμμετείχε στην κατηγορία R-GT. Το εντυπωσιακό αυτοκίνητο εξελίχθηκε από την ίδια την Lotus για χρήση ως αγωνιστικό, με πρώτη και τελευταία εμφάνιση το 2012, στο Ράλι Πορτογαλίας. Έκτοτε η τύχη του αγνοείται, ενώ οι φίλοι της Lotus έμειναν με την ελπίδα, ότι θα το ξαναδούν σε ράλι.
Saab 96 : Με τον τρικύλινδρο δίχρονο κινητήρα, το Saab 96 κατάφερε να κερδίσει το ράλι Μόντε Κάρλο το 1962 και το 1963. Στο τιμόνι του ήταν ο Έρικ Κάρλσον, γνωστός και ως Mr. Saab ή Eric on the Top, επειδή είχε την τάση να…τουμπάρει το αυτοκίνητό του. Ο Κάρλσον έπρεπε να βρει τρόπο να αξιοποιήσει το μικρό μοτέρ και τα κατάφερε, χρησιμοποιώντας την τεχνική φρεναρίσματος με το αριστερό, ώστε να κρατάει τις στροφές του κινητήρα ψηλά.
Rolls Royce Corniche : Μια Rolls Royce σε αγώνες; Κι όμως! Και όχι σε οποιοδήποτε αγώνα, αλλά σε έναν από τους πιο σκληρούς, αυτόν του Ντακάρ! Βέβαια λίγα πράγματα πάνω σε αυτό το αγωνιστικό μοντέλο προέρχονται από τη Rolls Royce, καθώς το σύστημα τετρακίνησης το έχει δανειστεί από ένα Toyota Land Cruiser και τον V8 κινητήρα, από την Chevrolet.
Oldsmobile Cutlass : To γνωστό και ως Banshee είναι βασισμένο πάνω στο Oldsmobile Cutlass του 1972. Το έφτιαξε ο ηθοποιός Τζέιμς Γκάρνερ την δεκαετία του ‘ 70, μετατρέποντας το συντηρητικό Cutlass σε ένα απίστευτο αγωνιστικό αυτοκίνητο!
Citroen DS : Ποιος θα περίμενε ένα πολυτελές αυτοκίνητο σαν την DS να διαπρέψει στους αγώνες ράλι; Η λιμουζίνα της Citroen με σύμμαχο την πρωτοποριακή υδροπνευματική της ανάρτηση κατάφερε να τα πάει πολύ καλά και ως αγωνιστικό, κατακτώντας μάλιστα το ράλι Μόντε Κάρλο το 1959 και το 1966. Μετά, συνέχισε να είναι ανταγωνιστική έως και τα μέσα της δεκαετίας του ‘ 70, όπου και σταμάτησε η παραγωγή του μοντέλου.
Porsche 911 GT3 : Οι παλαιότεροι θα θυμούνται αρκετές Porsche να τρέχουν σε χωμάτινους αγώνες, όμως από την δεκαετία του ‘ 80 και μετά, έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Η κατηγορία R-GT όμως ήρθε για να δώσει την λύση, αφού η GT3 στις γενιές 996 και 997 μπορούν πλέον να πάρουν ομολογκασιόν.
Κανένα σχόλιο ακόμα!
Κάνε το πρώτο σχόλιο