Την χρονιά που μας πέρασε, το Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων πρόσθεσε έναν ιδιαίτερο τόνο στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό. Αποτελούνταν από έξι αγώνες και ξύπνησε μνήμες του παρελθόντος. Ένα Πρωτάθλημα που ο συναγωνισμός χρόνο με το χρόνο αυξάνεται λόγω του γεγονότος ότι ενσωματώνονται στην Κατηγορία των Ιστορικών όλο και περισσότερα μεταγενέστερα και δυνατότερα αυτοκίνητα. Με αφορμή λοιπόν το ότι βρισκόμαστε στην αρχή της χρονιάς, θα επιχειρήσουμε να κάνουμε μία ανασκόπηση του περσινού πρωταθλήματος έχοντας “εικόνες” και από τη θέση του συνοδηγού.
Η αρχή του πρωταθλήματος έγινε στις 15 Μαρτίου 2016, με οικοδεσπότη την Start Line και πρώτο αγώνα το 1o Rally Sprint Start Line σε χωμάτινες επιφάνειες. Η ειδική διαδρομή, η γνωστή ακροπολική «Κινέττα –Λουτράκι», μήκους 18.83 χλμ επαναλαμβάνεται δύο φορές και οι συμμετοχές των Ιστορικών αυτοκινήτων έφθασαν τις 9 σε σύνολο 36 αποτελώντας το ένα τέταρτο των συμμετοχών αποδεικνύοντας έμπρακτα τη στήριξη των Αγώνων εκ μέρους των Αγωνιζόμενων. Έτσι οι Άγγελος Ζήβας και “Louki Look” με μία μπροσθοκίνητη Toyota Corolla 1.6 ΑΕ 92 κατέλαβαν τόσο την πρώτη θέση όσο και αυτής της Κατηγορίας 4 και ταυτόχρονα της κλάσης πάνω από 1300 έως 2000. Το παραπάνω είναι και ένα θέμα το οποίο έχει οδηγήσει στο πολύπλοκο σύστημα κατάταξης που υφίσταται και που απαιτεί μία σοβαρή παρέμβαση ώστε να δημιουργηθεί ένα «ισορροπημένο» καινούριο σύστημα βαθμολόγησης. Δεύτεροι γενικής κατάταξης και ταυτόχρονα δεύτεροι στην κλάση πάνω από 1300 και έως 2000 ήταν οι Αντώνης Γιοβάς και Κώστας Γρηγοριάδης με το κλασσικό πορτοκαλί και ελαφρύ Audi 80 GT που ήταν και νικητές της ενοποιημένης Κατηγορίας 1 και 2, με δεύτερους τους Παντελή Αντωνόπουλο και Μάϊρα Καλλίτση με την μαύρη Porsche 911T με τους κλασσικούς προβολείς στο εμπρός καπώ που ταυτόχρονα ήταν και δεύτεροι στην κλάση πάνω από 2000 κ.εκ.. Τρίτοι στη γενική κατάταξη ήταν οι Λευτέρης Μανδρούκας και Νίκος Τσάδαρης με την λευκή Porsche 911 RSR που ήταν νικητές στην Κατηγορίας 3 όσο και στη κλάση πάνω από 2000 κ.εκ. Δεύτεροι στην κατηγορία 3 και πρώτοι στην κλάση έως 1300 ήταν οι Γιώργος Κασιδόπουλος και Τόλης Πάλλας με το πολύ δυνατό πισωκίνητο Toyota Starlet KP 60 και με τους Αριστείδη Ματιάτο και Αντώνη Λεμπέση με το αειθαλές Autobianchi A112 Abarth να τερματίζουν τέταρτοι στην κατηγορία 3 και δεύτεροι στην ίδια κλάση. Τέλος τρίτοι στην κατηγορία 3 ήταν οι Παναγιώτης Παραδείσης και Κώστας Ποιμενίδης με Ford Escort MK2 που ήταν και τρίτοι στην κλάση πάνω από 1300 έως 2000 κ.εκ..
Στα τέλη Μαϊου ήταν προγραμματισμένο το «απόλυτο» Ιστορικό Ακρόπολις που κατάφερε στις πολύ δύσκολες οικονομικές καταστάσεις να καταγράψει ένα σημαντικό αριθμό διεθνών όσο και Ελληνικών συμμετοχών -35 τον αριθμό στο ασφάλτινο και 31 στο χωμάτινο σκέλος -. Ένα Ακρόπολις που με βάση το χρονικό του προγραμματισμό θα ήταν ένα κλασσικό Ελληνικό σκληρό ράλλυ στο χώμα και με ενδιαφέρουσες γνωστές ασφάλτινες ειδικές διαδρομές όπως η Ριτσώνα αλλά και η εξαιρετικά γρήγορη ασφάλτινη Πεντέλη, όμως ο καιρός έδειξε το σκληρό του πρόσωπο την πρώτη ημέρα. Η καταρρακτώδης βροχή μέχρι την εκκίνηση και η παύση αυτής δημιούργησε ένα ενδιαφέρον και επικίνδυνο συνδυασμό ασφάλτινων επιφανειών, που βάρυνε τις σκέψεις των συνοδηγών, διότι η κατάσταση των δρόμων απαιτούσε μηδενικά λάθη εκ μέρους τους. Για το πρώτο μέρος, ο τύπος των ελαστικών ήταν πολύ σημαντικός παράγοντας, όπως φάνηκε από την επιλογή των Γιώργου Μουρτζούκου και Νικόλαου Καραδημήτρη με την πορτοκαλί δίλιτρη BMW 2002ti, που συμμετείχαν στον διήμερο ασφάλτινο αγώνα στην κατηγορία 2 και στη κλάση C3, και τα βρόχινα ελαστικά τους έδωσαν το πλεονέκτημα να διατηρήσουν έναν εξαιρετικό ρυθμό. Ένας ρυθμός που τους έδωσε τη δυνατότητα να «σκαρφαλώσουν» στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης μεταξύ των Ελληνικών πληρωμάτων την πρώτη ημέρα (που μπορεί να ήταν ακόμα καλύτερη αν δεν τους καθυστερούσε ένα προπορευόμενο αυτοκίνητο στη ειδική του Αγ. Μερκούρη). Η μειωμένη πρόσφυση του βρεγμένου οδοστρώματος σε συνδυασμό με την καθυστερημένη ανάγνωση μιας πολύ «φυλαγμένης» δεξιάς είχε σαν αποτέλεσμα την έξοδο των Alberto DI MAGGIO και Άγγελου Νικόλαου με τη γνωστή μαύρη Alfa Romeo Giulia Nuova στην ειδική διαδρομή του Αγ. Μερκούριου με άμεση συνέπεια μία πολύ μεγάλη ζημιά του αυτοκινήτου αλλά χωρίς κανένα τραυματισμό για το πλήρωμα παρά μόνο τη θλίψη της εγκατάλειψης.
Οι Μουρτζούκος – Καραδημήτρης συνέχισαν να ανεβαίνουν θέσεις τη δεύτερη ημέρα και κατάφεραν να φθάσουν έως και τη δεύτερη θέση μετά την 9η ειδική διαδρομή, όπου οι δρόμοι είχαν στεγνώσει χωρίς όμως να ολοκληρώσουν αφού τα ηλεκτρικά είχαν διαφορετική γνώμη. Στα τελικά αποτελέσματα του ασφάλτινου σκέλους πρώτοι γενικής ήταν οι Ιωάννης Τσαλαματάς και Νικόλαος Βάβαλης με Ford Escort RS 2000 με δεύτερους τους Κωνσταντίνο Πίτσο και Στυλιανό Καραπαπάζη με την Toyota Celica GT 2000, έχοντας αντιμετωπίσει και ένα κλατάρισμα, και τους Παναγιώτη Παραδείση και Κωνσταντίνο Ποιμενίδη με Ford Escort RS 2000 στην τρίτη θέση. Όσο για τους Λυμπέρη Παπάζογλου και Σταύρο Τσαντζαλή με τη γνωστή Ιταλίδα -Alfa Romeo Alfasud- μία κομμένη ντίζα συμπλέκτη πριν την εκκίνηση της Ριτσώνας τους έστειλε να καλύψουν το πάθος για ταχύτητα στο πάθος του καλού φαγητού και να ξεκινήσουν με Super Rally τη δεύτερη ημέρα με ένα σβέλτο αγώνα που ήταν το δεύτερο Ακρόπολις του συνοδηγού και πρώτος τερματισμός του, κάτι που τον χαροποίησε ιδιαιτέρως!
Στο κλασσικό χωμάτινο κομμάτι της τρίτης ημέρας του ράλλυ Ακρόπολις οι Κωνσταντίνος Πίτσος και Στυλιανός Καραπαπάζης με την Toyota Celica GT 2000 έκοψαν πρώτοι το νήμα ανάμεσα στα Ελληνικά πληρώματα και βρέθηκαν στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης δείχνοντας ότι έχουν τη δυνατότητα διάκρισης ενώ πίσω τους και με διαφορά 1,02 στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Παναγιώτης Παραδείσης και Κωνσταντίνος Ποιμενίδης με το Ford Escort RS 2000 που ήταν ταχύτατοι μέχρι και την ειδική του Κεφαλαρίου, όπου μια μικροέξοδος τους στέρησε τις όποιες ελπίδες είχαν για επικράτηση. Το βάθρο συμπληρώθηκε από τους Άγγελο Ζήβα και «Louki Look» με την Toyota Corolla AE92 με διαφορά 28 δεύτερα από τους δεύτερους, οι οποίοι με την ολοκλήρωση του αγώνα εξέφρασαν παράπονα όσον αφορά τη σειρά εκκίνησης σε σχέση με άλλα πληρώματα.
Επόμενος σταθμός ήταν το 3ο Φθινοπωρινό Ράλλυ Αμαρύνθου που πραγματοποιήθηκε στις 24-25 Οκτωβρίου από το ΑΣΜΑ και προσμετρούσε στο Πρωτάθλημα με συντελεστή 1.5 και με τον καιρό να έχει δημιουργήσει ήδη ένα παράξενο παζλ της επιφάνειας της ασφάλτου με αποτέλεσμα αρκετές εξόδους με σημαντικές και μη υλικές ζημιές. Εκεί σε 29 συνολικά συμμετοχές εμφανίσθηκαν 10 Ιστορικά πληρώματα με αξιώσεις, λόγω του προαναφερθέντος καιρού που μπορούσε να κρίνει το αποτέλεσμα και να δημιουργήσει εκπλήξεις. Την Κυριακή, που ήταν το κύριο μέρος του αγώνα, οι πισωκίνητοι Γιώργος Μουρτζούκος και Νίκος Καραδημήτρης με την BMW 2002 Ti με επίθεση διαρκείας, επικράτησαν των Αντώνη Γιοβά και Κώστα Γρηγοριάδη με το Audi 80 GT με μόλις 7,08 δευτ., ενώ τρίτοι τερμάτισαν οι Γιώργος Κασιδόπουλος και Απόστολος Πάλλας με έναν αλάθητο αγώνα με το γνωστό Toyota Starlet, ενώ υπήρχαν μόνο 2 εγκαταλείψεις εκ μέρους των Ιστορικών όπου οι Παντελής Αντωνόπουλος και Μαρία Καλλίτση εγκατέλειψαν από πρόβλημα στα πίσω αμορτισέρ και οι Ιωάννης Καλαϊτζιάν και Μαριάννα Καλογηράτου με το Fiat Ritmo 130 TC.
Οι τολμηροί του Αιγίου -7 τον αριθμό σε 19 συνολικά συμμετοχές, αποδεικνύοντας και πάλι τη στήριξη των μικρών Λεσχών- δοκιμάστηκαν στην κατηφορική ειδική διαδρομή στον προτελευταίο γύρο του Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων, το 6ο ράλλυ sprint Αιγίου. Στην Γενική Κατάταξη των Ιστορικών, πρώτοι οι πραγματικά εκπληκτικοί και ατρόμητοι Αντώνης Γιοβάς και Κώστας Γρηγοριάδης με το Audi 80 GT οι οποίοι σημείωσαν και τον δεύτερο καλύτερο χρόνο συνολικά στον αγώνα, χωρίς όμως αυτό να προσμετρά πουθενά. Δεύτεροι Γενικής και πρώτοι στις κατηγορίες 3 και 4 τερμάτισαν οι Γιώργος Κασιδόπουλος και Απόστολος Πάλλας με το Toyota Starlet ενώ τρίτοι τερμάτισαν με το μπλε δίλιτρο Fiat Ritmo 130 TC οι Ιωάννης Καλαϊτζιάν και Μαριάννα Καλογηράτου καταλαμβάνοντας και τη δεύτερη θέση στην κατηγορία 3 και 4 έχοντας λύσει τα προβλήματα που αντιμετώπισαν στον αγώνα της Αμαρύνθου. Ενώ, οι Κώστας Μητρόπουλος και Δημήτρης Μπουνάζος ανέβασαν το συναγωνισμό με την αλλαγή αυτοκινήτου τους από το γνωστό Mini Cooper στο πολύ δυνατό κίτρινο Ford Escort Mexico.
Τελευταίος γύρος του Πρωταθλήματος το 36ο κλασσικό Ράλλυ Παλλάδιο στις 28-29 Νοεμβρίου με 11 ιστορικούς να δηλώνουν συμμετοχή. Οι συνθήκες στο πρώτο σκέλος ευνόησαν τα πληρώματα που επέλεξαν ελαστικά μεικτών συνθηκών αλλά και τις μικροεξόδους και τα τετ-α-κε. Στο δεύτερο και το τρίτο σκέλος ο δρόμος είχε στεγνώσει και βελτιώθηκαν οι χρόνοι και ο συναγωνισμός. Μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή, προηγούνταν οι Γιάννης Μουτζούρης και Θανάσης Μουτζούρης με το λευκό Lada 2105 οι οποίοι όμως στάθηκαν άτυχοι, εγκαταλείποντας μία στροφή πριν το τέλος του αγώνα μετά από μία σφοδρή σύγκρουση με μία ελιά με αποτέλεσμα την καταστροφή του δυνατού Lada και τον τραυματισμό του πληρώματος. Έτσι η νίκη και το πρωτάθλημα πήγε στους Αντώνη Γιοβά και Κώστα Γρηγοριάδη με το Audi 80GT οι οποίοι κατέκτησαν και τους τίτλους του θεσμού (με τον οδηγό να τονέχει εξασφαλίσει από τον αγώνα του Αιγίου). Δεύτεροι οι Κωνσταντίνος Μυλωνάς και Γιάννης Καλόπητας με Toyota Corolla και τρίτοι οι Γιώργος Χωριανόπουλος και Τάκης Φωτεινόπουλος με το κλασσικό πράσινο Audi 80 GT. Έξοδο είχαν οι Παντελής Αντωνόπουλος και Μάϊρα Καλλίτση με την μαύρη Porsche 911T. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι Κώστας Μητρόπουλος και Δημήτρης Μπουνάζος που ακολουθούσαν σταμάτησαν και περίμεναν το «οκ» του πληρώματος χάνοντας πολύτιμο χρόνο.
Ολοκληρώνοντας, όσον αφορά τη βαθμολογία των οδηγών ο Αντώνης Γιοβάς που κατέλαβε την πρώτη θέση συγκέντρωσε 177,5 βαθμούς ενώ στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος βρέθηκε ο Γιώργος Κασιδόπουλος με 132 βαθμούς και στην τρίτη θέση ο πάντα γρήγορος Γιάννης Λυκάκης που συμμετείχε στο Πρωτάθλημα με το λευκό προσθοκίνητο Toyota Starlet. Αντίστοιχα στο Πρωτάθλημα Συνοδηγών πρώτος όπως αναφέραμε ο Κώστας Γρηγοριάδης με 177,5 βαθμούς, δεύτερος ο Απόστολος Πάλλας με 142,5 βαθμούς και τρίτη η Μαρία Καμπούροβα που αποτελεί τη συνοδηγός του Γιάννη Λυκάκη με 110 βαθμούς.
Κείμενο: Τσαντζαλής Σταύρος
Κανένα σχόλιο ακόμα!
Κάνε το πρώτο σχόλιο