Με τον Φεβρουάριο να έχει μπει και τον πρώτο αγώνα της χρονιάς να είναι προ των πυλών αγωνιζόμενοι, μηχανικοί και αγωνίστηκα αυτοκίνητα βρίσκονται σε πυρετώδεις ρυθμούς προετοιμασιών για την χρονιά του 2016, με την ΕΠΑ-ΟΜΑΕ να προχωράει στην προκήρυξη αγώνων αυτοκίνητου Ράλλυ/ Ράλλυ Σπρίντ/ Αναβάσεων και Ταχύτητας με κάποιες αλλαγές όμως που άλλους έχουν ευχαριστήσει, άλλους έχουν δυσαρεστήσει με τους περισσότερους αγωνιζόμενους να δηλώνουν προβληματισμένοι ανάλογα με την μορφή αγώνων που θα ακολουθήσουν την τρέχουσα χρονιά.
Ξεκινώντας με την πίστα εδώ έχουμε δυο ειδών διοργανώσεις την προκήρυξη αγώνων ταχύτητας και ιστορικών αυτοκινήτων με τέσσερις αγώνες να έχουν προκηρυχθεί προσμετρώντας και οι τέσσερις για την τελική βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ο μικρότερος αριθμός αγώνων για να απονεμηθούν οι τίτλοι είναι η ολοκλήρωση τριών αγώνων. Άλλος ένας θεσμός που θα λάβει χώρα στην πίστα είναι ο θεσμός του PEUGEOT 106 S16- CITROEN SAXO VTS CUP, ένας θεσμός που ευτυχώς η ΟΜΑΕ επιμένει και θέλει να φέρει εις πέρας καθώς αποτελεί κίνητρο για νέους οδηγούς να έρθουν στον χώρο των αγώνων κάνοντας φτηνούς και ασφαλείς αγώνες, οι οποίοι θα αποτελέσουν και το μέλλον του αθλήματος. Τέσσερις αγώνες και για αυτόν τον θεσμό με την απονομή του τίτλου να απαιτεί την ολοκλήρωση τριών.
Στις Αναβάσεις τώρα τα πράγματα είναι όπως τα ξέραμε σχετικά με τους τίτλους κατηγοριών και κλάσεων, όπου και φέτος έχουμε τον πρωταθλητή κατηγορίας (Α/Ν/Ε)- (Α-Ν-Ε έως δυο λύτρα) αλλά και της ομάδας Formula Saloon. Το πρωτάθλημα των αναβάσεων περιλαμβάνει οκτώ αγώνες με τους πέντε από αυτούς να προσμετράνε για την τελική βαθμολογία. Εδώ οι αλλαγές κυρίως εστιάζονται σε τεχνικά θέματα κάποιων αυτοκινήτων που τρέχουν κυρίως στην κατηγορία ΕΕ και στις επιμέρους κλάσεις αυτής, με αποτέλεσμα να χρειάζεται να μεταπηδήσουν στην Formula saloon ή να κάνουν μεγάλες αλλαγές ώστε να παραμείνουν εκεί που έτρεχαν τόσα χρόνια. Αυτό γίνεται γιατί με τους νέους κανονισμούς καταργείται η ενδιάμεση κατάσταση Ε/Α δίνοντας την δυνατότητα στους αγωνιζόμενους να φέρουν τα αυτοκίνητα τους σε τέτοια κατάσταση που να είναι σύννομα με την κατηγορία Α ή την κατηγορία Ε με ότι αυτό συνεπάγεται στο θέμα των κανονισμών της κάθε κατηγορίας.
Αυτό σημαίνει πως και αυτοκίνητα της ομάδας Ε μπορούν να ξαναπάνε στην ομάδα Α, κάτι όμως που θεωρείται πολύ δύσκολο οικονομικά από τους άμεσα εμπλεκόμενους.
Στους Aγώνες Rάλλυ έχουμε την προκήρυξη για το Πρωτάθλημα Ελλάδος με επτά αγώνες στο σύνολο, με τους έξι από αυτούς να μετράνε για την τελική βαθμολογία. Ακολουθεί ο θεσμός του Kυπέλλου Xώματος με πέντε αγώνες όπου στην τελική βαθμολογία θα μετρήσουν οι τέσσερις.
Εδώ οι αλλαγές έχουν να κάνουν με τις καινούργιες κατηγορίες που δεν θυμίζουν σε τίποτα τις παλιές, αλλά και με τις συνενώσεις των παλιών κλάσεων δημιουργώντας κάποιες ανισότητες στις νέες κατηγορίες.
Για το τέλος αφήσαμε το Κύπελλο Ασφάλτου όπου εκτός της αλλαγής των κατηγοριών που αναφέραμε παραπάνω, έχει υποστεί τις περισσότερες αλλαγές από όλους τους θεσμούς. Ενώ μέχρι και πέρυσι είχαμε έναν ενιαίο και ισότιμο θεσμό φέτος το Κύπελλο Ασφάλτου χωρίζεται σε τέσσερα μικρότερα περιφερικά κύπελλα (βορείου Ελλάδος, κεντρικής Ελλάδος, Κρήτης και Πελοποννήσου) και έναν αγώνα στην Λαμία με την ονομασία SUPER CUP που αποτελεί τον τελικό κυπέλλου και χρίζει τον κυπελλούχο Ελλάδος.
Με δεδομένο ότι μέχρι της 15/2/2016, ο κάθε ενδιαφερόμενος αθλητής που θέλει να τρέξει κάποιο από τα περιφερειακά κύπελλα πρέπει να το δηλώσει ώστε να βαθμολογείται μόνο σε αυτό, τα πληρώματα έχουν ξεκινήσει έναν αγώνα προσπάθειας υπολογισμών για το που θα τρέξουν. Συγκεκριμένα για να πας με αξιώσεις στον τελικό κυπέλλου και να διεκδικήσεις τον τίτλο, θα πας με την βαθμολογία που θα έχεις μαζέψει από το περιφερειακό κύπελλο που θα έχεις δηλώσει και εδώ ξεκινούν όλα, αφού σύμφωνα με τους αγωνιζόμενους υπάρχουν τέσσερα άνισα μεταξύ τους περιφερειακά κύπελλα με αγώνες που μπορεί να μην γίνουν, με αγώνες που μπορεί να μην συμπληρώσουν τον απαιτούμενο αριθμό συμμετοχών με αποτέλεσμα η βαθμολογία να είναι μειωμένη ή μηδενική, ακόμα και κάποιο από αυτά τα κύπελλα να μην ολοκληρωθεί. Έτσι οι αγωνιζόμενοι επικοινωνούν μεταξύ τους και προσπαθούν να μάθουν πόσα και τι αυτοκίνητα θα τρέξουν στα περιφερειακά κύπελλα, ακόμα ακόμα να πείσει ο ένας τον άλλον να μαζευτούν και να ακολουθήσουν κάτι κοινό για να σιγουρέψουν την ολοκλήρωση και την προσμέτρηση του Κυπέλλου, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που μιλάνε και για υποβάθμιση του Κυπέλλου Ασφάλτου. Στα θετικά η εξαγγελία επιπρόσθετων επάθλων από την ΟΜΑΕ για την πρώτη τριάδα του Κυπέλλου Ελλάδος.
Κλείνοντας να πούμε πως ο πρώτος αγώνας της χρονιάς είναι στις 27/28-2-2016 και ακόμα δεν έχει εγκριθεί ο Γενικός Κανονισμός του 2016.
ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΡΑΛΛΥ/ΡΑΛΛΥ ΣΠΡΙΝΤ|ΑΝΑΒΑΣΕΩΝ|ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 2016
κείμενο:Παντελής Παπανδρέου
φωτογραφίες: PhotoRallyPress και Ηλίας Δαμαλάς
Κανένα σχόλιο ακόμα!
Κάνε το πρώτο σχόλιο