Ξεκινούν και πάλι τον επόμενο μήνα οι αγώνες ταχύτητας, με την πρώτη εκδήλωση της χρονιάς να πραγματοποιείται στις 17 και 18 Απριλίου στα Μέγαρα, που διοργανώνει η ΑΛΑ.
Σύμφωνα με την προκήρυξη του Πρωταθλήματος τα αυτοκίνητα που θα συμμετάσχουν θα χωριστούν στις εξής κατηγορίες:
OMAE Saxo-106 Cup | Μονοθέσια | Sport (S) | Τουρισμού (Τ) | Μεγάλου Τουρισμού (GT) | Formula Saloon (FSA1.6, FSA2.0, FSA, FST, FST2, FSR) | Ιστορικά
Ο αγώνας του αυτοκινητοδρομίου Μεγάρων σηματοδοτεί την έναρξη του πολύ θεαματικού Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας του 2016, το οποίο φέτος αποτελείται από 4 αγωνιστικές συναντήσεις, δύο στα Μέγαρα και δύο στις Σέρρες.
Όπως και να ‘χει, φτάσαμε αισίως στην 3η χρονιά δίχως πρωτάθλημα ταχύτητας στη χώρα, η οποία διαθέτει 2 πίστες,η μια μάλιστα η καλύτερη των Βαλκανίων. Σε αυτή την πίστα –Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών– η τελευταία φορά που έγινε ελληνικός πρωταθληματικός αγώνας… κοντεύει να παρέλθει δεκαετία (2007)! Η περιγραφή της κατάστασης είναι εύκολη. Το θέμα είναι τι πρέπει να γίνει;
Τα προηγούμενα χρόνια οι παράγοντες λήψης αποφάσεων θεώρησαν ότι το πρόβλημα είχε να κάνει με την προκήρυξή και το μοίρασμα κλάσεων/κατηγοριών. Όμως η απάντηση μάλλον δεν βρίσκεται εκεί. Μια άλλη απλοϊκή εξήγηση είναι η οικονομική κρίση, αλλά και πάλι δεν ευθύνεται απολύτως, αφού ναι μεν έπληξε -βάναυσα- τους αγωνιζόμενους με χαμηλό βαλάντιο, και απόδειξη είναι η μη διεξαγωγή του 106-saxo cup στο οποίο ματαίως πίστευε η ΟΜΑΕ, όμως πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που θα μπορούν να συμμετέχουν σε αγώνες. Αυτό το αποδεικνύει η σταθερότητα με την οποία επισκέπτονται οι Βούλγαροι τις Σέρρες (Από το 2010) για το πρωτάθλημα τους, το οποίο όταν το δικό μας ευαγγελίζεται φέτος 4 αγώνες, το δικό τους έχει σταθερά 7-8 κάθε χρόνο, με παράβολο συμμετοχής στο 1/4 των δικών μας αγώνων.
Άρα το πρόβλημα βρίσκεται καθαρά στους αγωνιζόμενους και την νοοτροπία τους. Πριν 30 χρόνια, περίπου, διαμαρτύρονταν για την έλλειψη πίστας. Οι πίστες ήρθαν στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και εκεί που όλα έδειχναν ρόδινα, μέσα σε λιγότερο από 20 χρόνια από την έλευση τους, φτάσαμε στο ναδίρ. Αρχικά χάθηκαν τα δυο άκρα της αλυσίδας: Τα πάνω από 20 Ν/1 και τα σχεδόν 20 μονοθέσια F3 των χρόνων της Τρίπολης. Μετά τα ενιαία, τα οποία δυστυχώς από την εποχή της Seat και μετά είχαν ένα εγγενές μειονέκτημα: ήταν αυτοκίνητα είτε δίχως ομολογκασιόν, είτε με χαμηλή ανταγωνιστικότητα εντός των κλάσεων. Μετά, η ανάγκη των κορυφαίων αγωνιζομένων για συμμετοχή σε όλους τους θεσμούς, απέκλεισε τη δυνατότητα των ελληνικών αγώνων να διεξάγονται αποκλειστικά με καθαρόαιμα αυτοκίνητα πίστας όπως θα τους άρμοζε και έτσι έβαλε το τελευταίο καρφί στο φέρετρο του πρωταθλήματος ταχύτητας!
Με αυτά και με αυτά, λοιπόν, έχουμε φτάσει στην σημερινή κατάσταση του ενός φιλικού -και επεισοδιακού- αγώνα τη χρονιά, με grid “όλα μέσα” αναγκαστικά… Και όμως, αν οι αγωνιζόμενοι θέλουν, φέτος αυτό μπορεί να αλλάξει. Πρώτα απ’ όλα έχουμε την πτώση της τιμής των καυσίμων, οπότε δεν ευσταθεί πλέον το επιχείρημα του υψηλού κόστους μετακίνησης στις Σέρρες, που πρέπει να είναι ο απόλυτος στόχος για το πρωτάθλημα. Έπειτα, οι 3 κατ’ ελάχιστον αγώνες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος, να γίνουν με μια “συμφωνία κυριών”: η ΟΜΑΕ να ζητήσει από τους αγωνιζόμενους να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους εκ των προτέρων και να πριμοδοτήσει με μια έκπτωση στο παράβολο συμμετοχής για όσους δηλώσουν -υπεύθυνα- ότι θα ακολουθήσουν όλο το πρωτάθλημα.
Μετά, όλα θα πάρουν το δρόμο τους. Το θέμα είναι να γίνει επιτέλους το πρωτάθλημα. Τα υπόλοιπα, -κλάσεις/επίπεδο grid- “θα τα ρυθμίσει η αγορά”. Και, αν και όταν υπάρξει μια σταθερότητα, να έρθουν επιτελούς πιο εξειδικευμένα αυτοκίνητα -S2000 πίστας- τα οποία πωλούνται σε αντίστοιχες τιμές με τα γνωστά μας 4κίνητα και θα αναθερμάνουν το ενδιαφέρον.
Ευσεβείς πόθοι για άλλη μια χρονιά;… Θα δείξει!
Αν πάντως οι πρώτοι 2 αγώνες γίνουν στην ώρα τους, όλα είναι πιθανά!
Κανένα σχόλιο ακόμα!
Κάνε το πρώτο σχόλιο