Με το δεξί ξεκίνησε ο πιο επιτυχημένος θεσμός του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού που δεν είναι άλλος από το Πρωτάθλημα Αναβάσεων. Το αθλητικό σωματείο ΑΣΜΑ διοργάνωσε τον πρώτο αγώνα του θεσμού την γνωστή και αγαπημένη σε οδηγούς και θεατές Ανάβαση Ριτσώνας, το δεύτερο σαββατοκύριακο του Απριλίου. Οι αγωνιζόμενοι έδωσαν για άλλη μια φορά το παρών δείχνοντας την αγάπη τους για την συγκεκριμένη ανάβαση, με τις συμμετοχές να φτάνουν τις εκατόν είκοσι τρεις και τους θεατές να ανταποκρίνονται στο κάλεσμα κατακλύζοντας τις αγαπημένες του στροφές εκμεταλλευόμενοι και τον πολύ καλό καιρό. Μελανό σημείο του αγώνα οι μεγάλες καθυστερήσεις στο πρώτο σκέλος που κούρασαν και εκνεύρισαν τους θεατές, με αποτέλεσμα στο δεύτερο σκέλος να μείνουν αρκετοί λιγότεροι. Αρκετά όμως με το εισαγωγικό κομμάτι της ανάβασης και ώρα για πραγματική δράση.
Στην Ομάδα Ν ο μοναδικός τετρακίνητος συνδυασμός του Γιάννη Ποτουρίδη με SUBARU IMPREZA STI ήταν ο ταχύτερος της κατηγορίας, με τον περσινό πρωταθλητή Γιάννη Φωτεινέλη με HONDA CIVIC TYPE R να ακολουθεί στην δεύτερη θέση. Τρίτος τερμάτισε ο περσινός τιτλούχος της Ν2 ο Νικόλαος Κόμνος με ένα PEUGEOT 106 S16 μετά από εντυπωσιακή οδήγηση.
Η Ομάδα Ν έως 2 λίτρα είχε ως θριαβευτή τον Γιάννη Φωτεινέλη με HONDA CIVIC TYPE R πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο και στα δυο περάσματα,κάτι που του έδωσε και την πρώτη θέση για την κλάση της Ν3. Στην δεύτερη θέση ακολούθησε ο εντυπωσιακός Νικόλαος Κόμνος με PEUGEOT 106 S16, με τον Βασίλειο Ρέκκα με CITROEN SAXO VTS να ακολουθεί στην τρίτη θέση.
Στην πολλή ανταγωνιστική Ομάδα Α ο περσινός πρωταθλητής Σάκης Λιώρης με FORD ESCORT WRC έδειξε πως θα υπερασπιστεί και φέτος τον τίτλο του τερματίζοντας στην πρώτη θέση της κατηγορίας για μόλις 0,22 δέκατα του δευτερολέπτου, από τον επανεμφανιζόμενο στις αναβάσεις Ανδρέα Ντόφη με MITSUBISHI LANCER EVO VIII που κατέκτησε την δεύτερη θέση. Στην τρίτη θέση συναντάμε τον Μιχάλη Ευθυμίου με ένα ακόμα FORD ESCORT WRC, με την τριάδα να τερματίζει με την ίδια ακριβώς σειρά και για την κλάση της Α8.
Τι να πει κανείς για τα “μικρά” της Ομάδας Α έως 2 λίτρα, που μόνο μικρά δεν είναι, αφού πετυχαίνουν τέτοιους χρόνους. Στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου συναντάμε τον Γιώργο Αναδιώτη με RENAULT CLIO SPORT, με τον Βασίλη Μπάτζανο με CITROEN SAXO VTS να καταλαμβάνει την δεύτερη θέση και τον Σταύρο Χατούπη με OPEL CORSA KIT CAR να τερματίζει τρίτος για μόλις 0,28 δέκατα του δευτερολέπτου κάτι που μαρτυρά και την ανταγωνιστικότητα της κατηγορίας.
Στην Ομάδα Ε ο Γιώργος Κεχαγιάς με το θηριώδες και εντυπωσιακό FORD SIERRA RS 500 έκοψε πρώτος το νήμα. Ακολούθησαν οι Διονύσης Τροβάς και Παναγιώτης Ευθυμίους στην δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα με BMW M3 E30, τερματίζοντας παράλληλα με την ίδια σειρά και για την κλάση της Ε12.
Η Ομάδα Ε έως 2 λίτρα έχει ως αποκλειστικό πρωταγωνιστή τον Παντελή Βασιλειάδη με CITROEN AX μην αφήνοντας περιθώρια αμφισβήτησης στους αντιπάλους του και κατεβάζοντας συνεχώς τον χρόνο του καθ΄ όλη την διάρκεια του διημέρου. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Θανάσης Κουρνιάτης με FORD ESCORT MK2, αφήνοντας τρίτο τον Παναγιώτη Μπίμπικα με VOLKSWAGEN GOLF II.
Η επιστροφή του Κώστα Πατσουρέα με MITSUBISHI LANCER EVO IX στην Formula Saloon συνδυάστηκε με νίκη μετά από ανατροπή μάλιστα στο δεύτερο πέρασμα. Ο Κώστας Λαζαρίδης με MITSUBISHI LANCER EVO VIII ακολούθησε στην δεύτερη θέση, με την μεταξύ τους διαφορά να είναι μόνο 0,35 εκατοστά του δευτερολέπτου. Στην τρίτη θέση συναντάμε τον πάντα εντυπωσιακό και ανατρεπτικό Μάριο Ηλιόπουλο με την καινούργια του αγωνιστική επιλογή ένα AUDI R8 V10 LES MANS, το οποίο άφησε άφωνους τους θεατές σε κάθε του πέρασμα. Ένα αυτοκίνητο πράγματι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα.
Σειρά έχουν οι Κλάσεις με τις διαφορές των αυτοκινήτων να είναι πιο μικρές. Ξεκινώντας με την πολυπληθέστερη Κλάση Ν2, ο Νικόλαος Κόμνος με PEUGEOT 106 S16 κάνοντας δυο γρήγορα περάσματα σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και πήρε την νίκη. Στην δεύτερη θέση συναντάμε τον Βασίλειο Ρέκκα με CITROEN SAXO VTS και στην τρίτη τον Χρήστο Βλάχο με PEUGEOT 106 S16.
Η μάχη στην Κλάση Α5 έγινε μεταξύ δύο TOYOTA YARIS, αυτό του Γιάννη Παράβαλου και του Νίκου Φίφλη. Στο πρώτο σκέλος ο Φίφλης σημείωσε τον καλύτερο χρόνο, ενώ στο δεύτερο τον καλύτερο χρόνο έκανε ο Παράβαλος. Η συνολική τους διαφορά και από τα δύο περάσματα ήταν 0,76 δευτερόλεπτα υπέρ του Παράβαλου που κέρδισε και την Κλάση. Η τριάδα έκλεισε με τον Χρήστο Ατζέμη με PEUGEOT 106 RALLYE.
Στην πιο ανταγωνιστική ίσως Κλάση αυτή της Α6 στο πρώτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Βασίλης Μπάτζανος με CITROEN SAXO VTS έχοντας γράψει τον ταχύτερο χρόνο στο δεύτερο πέρασμα, με τον ντεφορμέ περσινό τιτλούχο Σπύρο Βοργιά με PEUGEOT 106 S16 να τερματίζει στην δεύτερη θέση για 0,41 εκατοστά καθώς στο δεύτερο πέρασμα ανέβασε τον χρόνο του. Την τριάδα κλίνει ο Γιάννης Δρακόπουλος με ένα ακόμα PEUGEOT 106 S16, έχοντας στενή επαφή με την κορυφή.
Η Κλάση Α7 ανήκει στον Γιώργο Αναδιώτη με RENAULT CLIO SPORT μετά από ακόμα μία πολύ καλή του εμφάνιση. Ο Σταύρος Χατούπης επέστρεψε στις καλές επιδόσεις με σύμμαχό του το ανανεωμένο OPEL CORSA KIT CAR κατακτώντας την δεύτερη θέση και αφήνοντας τρίτο τον Γιάννη Καλαϊτζιάν στον πρώτο αγώνα με το νέο απόκτημά του, ένα FORD PUMA S1.600 EVO2.
Η Κλάση Ε10 φυσικά ανήκει στον Παντελή Βασιλειάδη με CITROEN AX, με τους Γιάννη Μαυροειδάκο με PEUGEOT 106 KIT CAR και Παναγιώτη Δαραβίγκα με TOYOTA STARLET να συμπληρώνουν την τριάδα.
Ο Θανάσης Κουρνιάτης με FORD ESCORT MK2 ήταν ο ταχύτερος για την Κλάση Ε11, με τον Παναγιώτη Μπίμπικα με VOLKSWAGEN GOLF II να ακολουθεί στην δεύτερη θέση εμπρός από τον Βασίλη Γελαδάκη που τερμάτισε τρίτος με ίδιο αυτοκίνητο.
Στην Κλάση FST τα MITSUBISHI είχαν την τιμητική τους με τον Κώστα Πατσουρέα να κατακτά την πρώτη θέση ακολουθούμενος από τους Κώστα Λαζαρίδη και Παναγιώτη Παρθένη που τερμάτισαν στην δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα και οι τρεις με MITSUBISHI LANCER EVO.
Στην Κλάση FST2 ο Αντώνης Σταφυλοπάτης με OPEL ASTRA OPC δεν άφησε περιθώρια στους αντιπάλους του με την πρώτη θέση να του ανήκει, δοκιμάζοντας παράλληλα και σε πραγματικές συνθήκες το νέο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων του ASTRA. Στην δεύτερη θέση συναντάμε τον επιθετικό Γιώργο Γκίκα με VW GOLF, ενώ ο Δημήτρης Μάμαλης με SEAT IBIZA κατέλαβε την τρίτη θέση.
Ο Γιώργος Κατσαρός για ακόμα μία φορά έκανε ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα και κέρδισε την Γενική Κατάταξη Ιστορικών με το πανέμορφο FORD ESCORT RS 1600 στα χρώματα της Castrol. Πίσω του τερμάτισε ο Ευάγγελος Γεωργούλας με FORD ESCORT RS 2000 ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Λάμπρος Αγγελάκης και αυτός με Rs2000.
Τα καλύτερα videos και φωτογραφίες από την Ανάβαση Ριτσώνας θα τα δείτε σε επόμενο άρθρο με Multimedia υλικό που θα ακολουθήσει μέσα στην βδομάδα.
Ο 2ος γύρος του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και Ιστορικών Αυτοκινήτων θα είναι η Ανάβαση Διονύσου στην Αττική. Την διοργάνωση έχει αναλάβει το Αθλητικό Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.).
κείμενα: Παντελής Παπανδρέου
Ομάδες, Κλάσεις, Κατηγορίες Ιστορικών
Κανένα σχόλιο ακόμα!
Κάνε το πρώτο σχόλιο