Αυτήν τη φορά δεν ήταν οι καιρικές συνθήκες που έμελλε να κάνουν δύσκολο το έργο ανθρώπων και μηχανών στο SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά οι ειδικές διαδρομές και ο εν γένει χαρακτήρας του αγώνα. Τα ελαστικά και τα φρένα των αγωνιστικών αυτοκινήτων ταλαιπωρήθηκαν περισσότερο από ό,τι σε κάθε άλλο γύρο του ERC, πιστοποιώντας για ακόμα μία φορά ότι το Ακρόπολις είναι ένας από τους πλέον σκληρούς αγώνες ράλλυ.
Η διαχείριση των ελαστικών και η φθορά τους έκριναν σε μεγάλο βαθμό τις επιδόσεις, και στο τέλος της ημέρας ξεχώρισε αυτός που κατάφερε να αντιμετωπίσει τα λιγότερα προβλήματα. Ειδικότερα, οι Al-Attiyah-Baumel με το Ford Fiesta R5, εκμεταλλευόμενοι και την ατυχία του Nikolay Gryazin, βρέθηκαν επικεφαλής στο τέλος του 1ου Σκέλους. Ο νεαρός Λετονός οδηγός ξεκίνησε ιδανικά, αφού με έναν εντυπωσιακό χρόνο στο πρώτο πέρασμα από την ε.δ. SEAJETS Γραβιά δημιούργησε μια διαφορά την οποία και διατήρησε μέχρι και την πέμπτη ε.δ. της ημέρας. Η τύχη, ωστόσο, δεν ήταν με το μέρος του, αφού στην απλή διαδρομή για την έκτη και τελευταία ε.δ. το Skoda Fabia R5 τυλίχθηκε στις φλόγες, από αδιευκρίνιστη μέχρι αυτήν τη στιγμή αιτία. Ευτυχώς, το πλήρωμα, νομίζοντας πως έχει κλαταρισμένο ελαστικό, είχε μόλις βγει από το αυτοκίνητο.
Κάπως έτσι, ο Nasser Al-Attiyah, που ακολουθούσε κατά πόδας, τέθηκε επικεφαλής, έχοντας μια πολύ μικρή διαφορά από τον 2ο, Bruno Magalhaes. Ο Πορτογάλος οδηγός, επικεφαλής της βαθμολογίας του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, μπορεί να ξεκίνησε «μουδιασμένα», αλλά στη συνέχεια βελτίωσε τόσο τις επιδόσεις του όσο και το στήσιμο του Skoda Fabia R5, με αποτέλεσμα να βρίσκεται μόλις 8,4 δευτερόλεπτα πίσω από τον Al-Attiyah και να διατηρεί ακέραιες τις ελπίδες του για νίκη.
Το σκληρό πρόσωπο του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις γνώρισε ο Kajetan Kajetanowicz, ο οποίος είχε δύο κλαταρισμένα ελαστικά κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας. Ο Πολωνός δύο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης ήταν ταχύς, αφού κέρδισε ειδικές, αλλά τα κλαταρίσματα του κόστισαν σε χρόνο, περιορίζοντάς τον μέχρι στιγμής στην 3η θέση. Την ελληνική σημαία κρατά ψηλά ο Σωκράτης Τσολακίδης, με τον Χάρη Δήμο στο δεξί μπάκετ του Skoda Fabia R5. Ο Πρωταθλητής Ελλάδος του 2003 ξεκίνησε εντυπωσιακά, σημειώνοντας χρόνους κοντά στους ξένους κορυφαίους συνδυασμούς, και παραμένει στην 4η θέση της κατάταξης, αφήνοντας πολλές υποσχέσεις με τις επιδόσεις του για την αυριανή ημέρα.
Στην 5η θέση συναντάμε τον Murat Bostanci με ένα Ford Fiesta R5, με τον πολυπρωταθλητή Σλοβακίας και το 2016 Πολωνίας, Grzegorz Grzyb, να τον ακολουθεί. Ελάχιστα πίσω του βρίσκεται ο Πρωταθλητής Ελλάδας του 2016, Γιώργος Φιλιππίδης, που με τον Λεωνίδα Μαχαίρα προσπαθούν να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του Skoda Fabia R5. Πίσω τους ακολουθούν οι Τσουλόφτας-Giraudet με το Citroen DS3 R5, με τον νεαρό Κύπριο οδηγό να έχει σημειώσει ενθαρρυντικές για τη συνέχεια επιδόσεις. Ακόμα ένα ελληνικό πλήρωμα που έχει κερδίσει το χειροκρότημα αλλά και τις εντυπώσεις με τους χρόνους του είναι αυτό των Χαλκιά-Κόντου με το Lancer EVO X, που από την αρχή της ημέρας ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός στον ευρωπαϊκό αγώνα με αυτοκίνητο της κατηγορίας Ν, και παρέμεινε σε αυτήν τη θέση μέχρι το τέλος – ασχέτως των εγκαταλείψεων των Sergei Remennik και Tibor Erdi Jr και παρ’ ότι έκαναν τις δύο τελευταίες ε.δ. με κομμένο ημιαξόνιο.
Με κάθε ημέρα του ελληνικού αγώνα να προσμετρά ανεξάρτητα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, οι Τσολακίδης-Δήμος ήταν αυτοί που κέρδισαν το απόλυτο των βαθμών στο 1ο Σκέλος. Το πλήρωμα από τη Θεσσαλονίκη έδειξε να προσαρμόζεται περισσότερο και πιο άμεσα στις απαιτήσεις του Skoda Fabia R5, επικρατώντας δικαίως επί των Φιλιππίδη-Μαχαίρα με ίδιο αυτοκίνητο. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Τσουλόφτας-Giraudet, που με βάση τον κανονισμό αγωνίζονται στο πλαίσιο του Ελληνικού Πρωταθλήματος, ωστόσο δε βαθμολογούνται. Αυτό σημαίνει ότι οι βαθμοί της 3ης θέσης «πηγαίνουν» στους 4ους στην κατάταξη Μπαντούνα-Σούκουλη με το Lancer EVO VI της κατηγορίας Α, οι οποίοι κινήθηκαν γρήγορα και μακριά από προβλήματα. Πίσω τους ακολούθησαν οι Αλυγιζάκης-Χατζηδάκης με το Lancer EVO IX, που εκμεταλλεύθηκαν το κομμένο ημιαξόνιο των Χαλκιά-Μαχαίρα στις δύο τελευταίες ειδικές και πέρασαν μπροστά τους. Στην κατηγορία F2, οι Μποζιονέλος-Παναρίτης με το Ford Escort RS2000 επικράτησαν επί των Μελένιου-Μπασιούκα με το Renault Clio R3, ενώ την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Καρέλλης-Παναγιωτούνης με το Peugeot 208, που έχασαν αρκετό χρόνο από ένα κλατάρισμα στην πρώτη ε.δ. Άτυχοι στάθηκαν οι Λευκαδίτης-Τσαούσογλου, οι οποίοι εγκατέλειψαν από πρόβλημα στον κινητήρα του «206» ενώ ήταν επικεφαλής.
Ακόμα μία κατηγορία αυτοκινήτων ήταν αυτή των Ιστορικών, με την πρώτη ημέρα του αγώνα να αποτελεί τον 4ο γύρο του σχετικού θεσμού. Ταχύτεροι αναδείχθηκαν οι Π. Παραδείσης-Ποιμενίδης με το Ford Escort RS2000, οι οποίοι μάλιστα σημείωσαν πολύ καλούς χρόνους και σε επίπεδο Γενικής. Η 2η θέση κατέληξε με δραματικό τρόπο στα χέρια των Μανδρούκα-Τσάδαρη με την Porsche 911, αφού οι Γ. Παραδείσης-Φράγκου με το Ford Escort RS2000 στάθηκαν άτυχοι και εγκατέλειψαν στο δρόμο για τον τερματισμό στη Λαμία από υπερθέρμανση κινητήρα. Έτσι, στο 3ο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Παραπέρας-Τσιγκόπουλος με την Toyota Celica.
Η αυριανή ημέρα αναμένεται αντίστοιχα συναρπαστική σε εξέλιξη με τη σημερινή. Το συνολικό μήκος των αγωνιστικών χιλιομέτρων αγγίζει τα 127 και είναι μεγαλύτερο από αυτό του σημερινού σκέλους. Η διαφορά που χωρίζει τα πρώτα πληρώματα είναι μικρή, την ώρα που για τους Έλληνες συμμετέχοντες θα ξεκινήσει ένας τελείως καινούργιος και διαφορετικός αγώνας!
ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ Γιώργος – ΜΑΧΑΙΡΑΣ Λεωνίδας SKODA Fabia R5
«Χρειάστηκε να κάνουμε ένα βήμα πίσω, ώστε να βρούμε τον ιδανικό ρυθμό και την αυτοπεποίθησή μας. Στο δεύτερο πέρασμα δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Πετύχαμε το στόχο μας, και αύριο μπορούμε να πιέσουμε».
ΤΣΟΥΛΟΦΤΑΣ Αλέξανδρος – GIRAUDET Denis CITROEN DS3
«Ήταν μια εξαιρετική ημέρα. Με το πέρας κάθε ειδικής αντιλαμβάνομαι περισσότερο πώς να διαχειρίζομαι αυτό το αυτοκίνητο. Είναι καταπληκτικό και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Αύριο υπάρχει πρόβλεψη για βροχή, και περιμένω να έρθουν τα πάνω κάτω. Θα είναι ένας συναρπαστικός αγώνας για τα πληρώματα, δεν ξέρω για τους θεατές».
ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ Σωκράτης – ΔΗΜΟΣ Χάρης SKODA Fabia R5
«Το απόγευμα κάναμε αυτό που είπαμε νωρίτερα, δηλαδή δεν πιέσαμε πολύ. Απ’ ό,τι βλέπω, βρισκόμαστε 30 δλ. πίσω από τον τρίτο και 1 λεπτό μπροστά από τον 5ο. Θα μπορούσαμε να είμαστε και πιο κοντά, αλλά θέλαμε να διατηρήσουμε τον ίδιο ρυθμό. Ήμασταν προσεκτικοί με τα ελαστικά μας, καθώς είχαμε μεγάλη φθορά. Αύριο θα ξεκινήσουμε ήρεμα στην πρώτη ΕΔ και μετά θα δούμε πώς μπορούμε να κάνουμε το κάτι παραπάνω».
ΧΑΛΚΙΑΣ Ευθύμιος – ΚΟΝΤΟΣ Κωνσταντίνος MITSUBISHI Lancer EVO X
«Στις δύο τελευταίες ΕΔ της ημέρας είχαμε κομμένο ημιαξόνιο. Παρ’ όλα αυτά, είμαι ευχαριστημένος από την ημέρα μας, η οποία ήταν πολύ καλή. Αρχίζω να αγαπάω το συγκεκριμένο αυτοκίνητο».
ΠΑΝΤΕΛΗ Πέτρος – ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Κυπριανός MITSUBISHI Lancer EVO IX
«Σήμερα ήταν πολύ δύσκολη μέρα. Σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, αντιμετωπίσαμε προβλήματα υπερθέρμανσης».
ΖΟΥΝΗΣ Ιωάννης – ΙΝΤΖΟΓΛΟΥ Νικόλας SUBARU Impreza WRX STI
Εγκατέλειψε από πίσω διαφορικό.
ΚΑΡΕΛΛΗΣ Χρυσόστομος – ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥΝΗΣ Ηλίας PEUGEOT 208 VTI R2
«Στην Άμφισσα είχαμε κλατάρισμα και χάσαμε χρόνο. Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό, ενώ παράλληλα βελτιώσαμε τους χρόνους μας. Όλα είναι ιδανικά, εκτός από το γεγονός πως έχω κάνει λανθασμένη επιλογή ελαστικών».
ΑΛΥΓΙΖΑΚΗΣ Λευτέρης – ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ Μιχάλης MITSUBISHI Lancer EVO IX
«Με το τέλος της ημέρας έχουμε μόνο θετικά να πούμε, κάναμε χρόνους ψηλά στη γενική και, αν εμείς το πρωί ήμασταν πιο προετοιμασμένοι, μπορεί να ήμασταν τώρα πιο ψηλά. Όλα καλά, έχουμε αγώνα και αύριο».
ΜΠΑΝΤΟΥΝΑΣ Ιωάννης – ΣΟΥΚΟΥΛΗΣ Κωνσταντίνος MITSUBISHI EVO VI
«Το αποτέλεσμα ήταν τέλειο, καθώς από την πρώτη ΕΔ ήμασταν στην πρώτη θέση, πίσω από τα R5, και ελέγχαμε τη διαφορά. Κινηθήκαμε σβέλτα, χωρίς να διακινδυνεύσουμε. Είμαστε μέσα στο στόχο μας, που ήταν να βρισκόμαστε μπροστά από τα αυτοκίνητα με τα οποία μπορούσαμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, και ταυτόχρονα έχουμε διατηρήσει το αυτοκίνητο σε καλή κατάσταση για αύριο».
ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Στέφανος – ΚΟΤΣΑΛΗΣ Γιώργος MITSUBISHI Lancer EVO IX
«Σήμερα προσέχαμε το αυτοκίνητο, καθώς είχαμε ως στόχο τον τερματισμό. Άλλωστε, στο Ακρόπολις κυρίως μετράει ο τερματισμός. Οι ΕΔ ήταν πολύ καλές, κάπου φυλάξαμε, κάπου πιέσαμε, αλλά το Ακρόπολις είναι σίγουρα ένας αγώνας όπου διασκεδάζεις. Ελπίζουμε ο καιρός να είναι καλός αύριο».
ΤΖΕΜΟΣ Κωνσταντίνος – ΣΑΪΝΗΣ Δημήτρης MITSUBISHI Lancer EVO VIII
«Η μέρα είχε μεγάλη ένταση, οι ΕΔ ήταν καλές και δύσκολες. Κρατήσαμε ένα ρυθμό τερματισμού, το αυτοκίνητο ήταν καλό, δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα και το απολαύσαμε».
ΜΠΟΖΙΟΝΕΛΟΣ Ιωάννης – ΠΑΝΑΡΙΤΗΣ Ευάγγελος FORD Escort RS2000 ΜΚΙΙ
«Πήγαμε πολύ καλά και κατακτήσαμε την πρώτη θέση στην F2. Το βασικό όμως για εμάς είναι που κάνουμε τον κόσμο να χαίρεται, καθώς μας αρέσει να τους βλέπουμε να χοροπηδούν στο πέρασμά μας. Όλα καλά, είμαστε ευχαριστημένοι».
ΜΕΛΕΝΙΟΣ Δημήτρης – ΜΠΑΣΙΟΥΚΑΣ Βασίλης RENAULT Clio R3 Maxi
«Στις τελευταίες δύο ΕΔ το αυτοκίνητο ανέβασε θερμοκρασία, όμως καταφέραμε να φτάσουμε εδώ, οπότε όλα καλά».
ΛΕΥΚΑΔΙΤΗΣ Σάββας – ΤΣΑΟΥΣΟΓΛΟΥ Μάριος PEUGEOT 206 XS
Εγκατάλειψε από έξοδο.
“ΕL NAK Jr” – ΒΙΓΚΟΣ Ανδρέας MG ZR 105
Εγκατέλειψε από πίσω άξονα.
1 MAGALHAES Bruno – MAGALHAES Hugo
«To δεύτερο πέρασμα ήταν καλύτερο. Βελτιώσαμε τις σημειώσεις μας και το στήσιμο του αυτοκινήτου. Απέκτησα εμπιστοσύνη και, για να είμαι ειλικρινής, δεν περίμενα να συναγωνίζομαι τους Nasser και Kajto. Είμαι χαρούμενος. Αύριο είναι μια δύσκολη μέρα, και θα δούμε τι θα συμβεί».
2 KAJETANOWICZ Kajetan – BARAN Jaroslaw
«Ήταν σημαντικό να επιβιώσουμε. Αύριο το σχέδιο είναι να πιέσουμε. Ήμασταν γρήγοροι σήμερα, οπότε γνωρίζουμε πως χωρίς προβλήματα μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί, και για αυτό είμαι αισιόδοξος».
3 AL-ATTIYAH Nasser – BAUMEL Matthieu
«Ήταν καλή μέρα, δύσκολη και σκληρή, όλα πήγαν καλά με το αυτοκίνητο. Είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι, είμαστε επικεφαλής του ράλλυ και θα έχουμε καλή θέση εκκίνησης αύριο. Είναι μια ωραία μάχη μεταξύ Bruno, Kajto και ημών. Λυπάμαι για τον Nikolay, αύριο θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε».
5 BOSTANCI Murat – VATANSEVER Onur
«Ήταν πολύ δύσκολη μέρα. Το πρώτο πέρασμα δεν ήταν καλό, γιατί αντιμετωπίσαμε πολλά προβλήματα. Το δεύτερο πήγε πολύ καλύτερα. Πήραμε μόνο 10 δλ. ποινής προσπαθώντας να επισκευάσουμε τα φρένα, πριν από την τελευταία ειδική. Δεν πιέσαμε, προσπαθήσαμε να επιβιώσουμε, είμαστε στο στόχο μας, που είναι το top 5. Αύριο θα είναι το ίδιο για εμάς. Η πρώτη μας προτεραιότητα θα είναι να τερματίσουμε».
6 GRZYB Grzegorz – WROBEL Jakub
«Το δεύτερο πέρασμα ήταν καλύτερο. Στο πρώτο είχαμε πρόβλημα με τα φρένα, αλλά γενικά η οδήγησή μας ήταν ταχύτερη και πιο καθαρή. Θα προσπαθήσουμε να πιέσουμε αύριο, αν και γνωρίζουμε ότι δεν έχουμε την ταχύτητα των κορυφαίων οδηγών».
8 VON THURN UND TAXIS Albert – DEGANDT Bjorn
«Ήταν μια πολύ καλή μέρα. Η αρχή ήταν δύσκολη, γιατί είχαμε προβλήματα υπερστροφής, αλλά στο δεύτερο πέρασμα κάναμε κάποιες πετυχημένες αλλαγές. Ακολούθησα τις γραμμές και απέκτησα καλύτερη αίσθηση του αυτοκινήτου. Αύριο το θέμα είναι να κερδίσουμε εμπειρία».
9 PHILIPPEDES George – MAHAERAS Leonidas
«Χρειάστηκε να κάνουμε ένα βήμα πίσω, ώστε να βρούμε τον ιδανικό ρυθμό και την αυτοπεποίθησή μας. Στο δεύτερο πέρασμα δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Πετύχαμε το στόχο μας και αύριο μπορούμε να πιέσουμε».
12 MELEGARI Zelindo – BARONE Maurizio
«Η θέση μας είναι εντάξει, αλλά χάρη στην κακοδαιμονία των αντιπάλων μας. Αυτό είναι, όμως, το Ακρόπολις. Πρέπει να τερματίσεις. Οι αυριανές ειδικές είναι μακριές και θα ακολουθήσουμε την ίδια τακτική. Το δεύτερο πέρασμα της ημέρας ήταν καλύτερο για εμάς».
18 TSOULOFTAS Alexandros – GIRAUDET Denis
«Ήταν μια εξαιρετική ημέρα. Με το πέρας κάθε ειδικής αντιλαμβάνομαι περισσότερο πώς να διαχειρίζομαι αυτό το αυτοκίνητο. Είναι καταπληκτικό και είμαι πολύ ευχαριστημένος. Αύριο υπάρχει πρόβλεψη για βροχή και περιμένω να έρθουν τα πάνω κάτω. Θα είναι ένας συναρπαστικός αγώνας για τα πληρώματα, δεν ξέρω για τους θεατές».
19 TSOLAKIDIS Socratis – DIMOS Haris
«Το απόγευμα κάναμε αυτό που είπαμε νωρίτερα, δηλαδή δεν πιέσαμε πολύ. Απ’ ό,τι βλέπω, βρισκόμαστε 30 δλ. πίσω από τον τρίτο και 1 λεπτό μπροστά από τον 5ο. Θα μπορούσαμε να είμαστε και πιο κοντά, αλλά θέλαμε να διατηρήσουμε τον ίδιο ρυθμό. Ήμασταν προσεκτικοί με τα ελαστικά μας, καθώς είχαμε μεγάλη φθορά. Αύριο θα ξεκινήσουμε ήρεμα στην πρώτη ΕΔ και μετά θα δούμε πώς μπορούμε να κάνουμε το κάτι παραπάνω».
20 HALKIAS Efthimios – KONTOS Konstantinos
«Στις δύο τελευταίες ΕΔ της ημέρας είχαμε κομμένο ημιαξόνιο. Παρ’ όλα αυτά, είμαι ευχαριστημένος από την ημέρα μας, η οποία ήταν πολύ καλή. Αρχίζω να αγαπάω το συγκεκριμένο αυτοκίνητο».
22 PANTELI Petros – CHRISTODOULOU Kyprianos
Κανένα σχόλιο ακόμα!
Κάνε το πρώτο σχόλιο