Σε αλλαγές του Γενικού Κανονισμού για τους αγώνες των Αναβάσεων προέβη η αρχή του μηχανοκίνητου σπορ ΟΜΑΕ μετά από θέματα και ασάφειες που προέκυψαν στους δύο προηγούμενους αγώνες της χρονιάς. Παρακάτω αναλύουμε και σχολιάζουμε τις αλλαγές αυτές.
Πρώτη αλλαγή που συναντάμε διαβάζοντας τον κανονισμό εντοπίζεται στην διαδικασία των αναγνωρίσεων της διαδρομής.
Και ενώ μέχρι τώρα ίσχυε ότι, “Απαγορεύονται οι αναγνωρίσεις το Σάββατο και την Κυριακή του αγώνα από τις 08:00 έως την λήξη των δοκιμών και του αγώνα.”, Πλέον αναφέρεται ότι “Οι αναγνωρίσεις το Σάββατο και την Κυριακή επιτρέπονται μέχρι 1 ώρα πριν την έναρξη των δοκιμών και του αγώνα, εκτός αν ο Οργανωτής για λόγους ιδιαιτερότητας της Ανάβασης ανακοινώσει στον Συμπληρωματικό Κανονισμό άλλη ώρα. Οι αγωνιζόμενοι οφείλουν να έχουν επιστρέψει στα pits μέχρι την ώρα που κλείνει ο δρόμος από την αφετηρία.”
Που σημαίνει ότι το Σαββατοκύριακο του αγώνα οι οδηγοί έχουν δικαίωμα να κάνουν αναγνωρίσεις μόνο μία ώρα κάθε μέρα.
Δεύτερη αλλαγή που συναντάμε αφορά τον χώρο του Warm Up.
Ας δούμε τι ίσχυε μέχρι πρότινος.” Ο χώρος της προθέρμανσης θα είναι αυστηρά κλειστός στην κυκλοφορία των θεατών με ευθύνη της οργάνωσης και θα δίνεται στους οδηγούς όλο το πλάτος του δρόμου. Στα τελευταία 50μ. πριν την αφετηρία ο δρόμος θα αρχίζει να «στενεύει» με τεχνικά μέσα (κάγκελα κλπ) ώστε τα αυτοκίνητα να πλησιάζουν στην αφετηρία με μικρή ταχύτητα. Στα τελευταία 15- 20μ. πριν την αφετηρία ο δρόμος θα επανέρχεται στο φυσιολογικό του πλάτος για τις ανάγκες της εκκίνησης.”
Ας διαβάσουμε τώρα και την αλλαγή, “Για την αποφυγή ελιγμών ο χώρος αυτός θα περιορίζεται στην αριστερή πλευρά του δρόμου πλάτους 2,5 μ. οριοθετημένη με κορίνες ή άλλο μέσον (όχι όμως με κάγκελα ή άδεια new jersey). Δεξιότερα αυτής της λωρίδας κίνησης των αγωνιστικών αυτοκινήτων, θα υπάρχει κενός χώρος, έως την δεξιά άκρη του δρόμου που θα οριοθετείται λωρίδα πλάτους 1,5 μ. για κίνηση των θεατών (βλέπε ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1 – σελίδα 14). Η λωρίδα των θεατών θα επιτηρείται από φύλακες οι οποίοι θα έχουν οπτική επαφή μεταξύ τους σε όλη τη διαδρομή του warm up. Θα έχουν σφυρίχτρες για να ενημερώνουν τους θεατές για την άφιξη αγωνιστικού και θα ενημερώνουν τον Αλυτάρχη αν δουν αυτοκίνητο να κινείται επικίνδυνα μέσα στο χώρο του warm up. Η ανώτατη ταχύτητα στο warm up είναι τα 50 χλμ/ω. Η μη συμμόρφωση θα αναφέρεται στους Αγωνοδίκες που μπορεί να επιβάλουν ποινή που μπορεί να φτάσει μέχρι αποκλεισμό.”
Αυτό το μέτρο που πάρθηκε διευκολύνει την διέλευση των θεατών και αυξάνει την ασφάλεια ώστε να μην προκληθεί κάποιο ατύχημα καθώς το αγωνιστικό αυτοκίνητο θα ελίσσεται για να προθερμανθεί. Βέβαια δεν ξέρουμε κατά πόσο εξυπηρετεί τους αγωνιζόμενους αυτό το μέτρο και επιπρόσθετα ότι η οργάνωση θα πρέπει να τα έχει τετρακόσια καθώς μόνο κάποιες κορύνες θα χωρίζουν τους θεατές από τα οχήματα.
Φτάνουμε στο πιο παρεξηγημένο σημείο, που δεν είναι άλλο από αυτό των προσπεράσεων.
Γνωρίζαμε μέχρι τώρα ότι γενικά απαγορεύονται οι προσπεράσεις από το warm up μέχρι το park ferme. Σε περίπτωση που κάποιο αυτοκίνητο προλάβαινε το προπορευόμενο όχημα τότε το πλησιέστερο Κ έπρεπε να του βγάλει κόκκινη σημαία και να ενημερώσει από το VHF και τους υπόλοιπους για κόκκινη σημαία. Αποτέλεσμα ήταν όσα αυτοκίνητα βρίσκονταν στην διαδρομή από εκείνο το Κ και κάτω, να αναγκάζονται να διακόψουν την προσπάθειά τους και να επανεκκινήσουν.
Τώρα λοιπόν ο Κανονισμός αναφέρει το εξής,
“15.11 Απαγορεύεται αυστηρά, για λόγους ασφαλείας, το προσπέρασμα από την έξοδο του αυτοκινήτου από τα Pits μέχρι και το Park Ferme. Αναλυτικά το προσπέρασμα απαγορεύεται:
15.11.1 Από τα Pits μέχρι την εκκίνηση, εκτός αν το προπορευόμενο αυτοκίνητο έχει ακινητοποιηθεί και δεν εμποδίζει την διέλευση των επόμενων αυτοκινήτων.
15.11.2 Από την εκκίνηση έως τον τερματισμό της Ανάβασης. Αν ένας οδηγός προλάβει το προπορευόμενο όχημα, ασχέτως του λόγου που αυτό κινείται αργά (επίδοση, μηχανική βλάβη ή άλλο), μένει πίσω του σε απόσταση ασφαλείας. Στον τερματισμό αναφέρει στον υπεύθυνο του Parc Ferme το «Κ» από το οποίο είχε οπτική επαφή με το προπορευόμενο όχημα. Ο Αλυτάρχης εφόσον ενημερωθεί από τον αρμόδιο κριτή του «Κ» και εφόσον ισχύουν οι παραπάνω προϋποθέσεις, θα ζητήσει από τον αγωνιζόμενο να επιστρέψει στην αφετηρία για να επαναλάβει την προσπάθειά του. Είναι στη διακριτική ευχέρεια του Αλυτάρχη σε συνεννόηση με τους Αγωνοδίκες του αγώνα, να αποφασίσει το πότε θα δοθεί στο εν λόγω αγωνιστικό η νέα εκκίνηση, όχι όμως μετά το τέλος της ομάδας στην οποία ανήκει.
15.11.3 Στον χώρο του Parc Ferme, εκτός αν το προπορευόμενο αυτοκίνητο έχει ακινητοποιηθεί και δεν εμποδίζει την διέλευση των επόμενων αγωνιστικών, πάντα κάτω από τις οδηγίες του υπεύθυνου του Parc Ferme.”
Αυτή η αλλαγή αποτρέπει την περίπτωση του να διακόψουν την προσπάθειά τους οδηγοί που βρίσκονταν εκείνη την στιγμή μέσα στη διαδρομή και έπρεπε να επιστρέψουν ξανά στην εκκίνηση. Αυτό εξοικονομεί χρόνο και ταλαιπωρία των οδηγών. Αλλά από την άλλη χρειάζεται σωστή συνεννόηση των Κ με τον Αλυτάρχη ώστε να εκτιμηθεί σωστά η κατάσταση και να μην γίνουν μπερδέματα.
48 ΑΣΣΟΑΑ ΤΡΟΒΑΣ Διονύσιος BMW M3 EE/12Δ
Επιπρόσθετα διασαφηνίζεται το παρακάτω: ” 15.12 Στην περίπτωση μηχανικής βλάβης και εφόσον το αγωνιστικό δεν μπορεί να συνεχίσει προς κάποιο ενδιάμεσο προβλεπόμενο χώρο ή προς τον τερματισμό και προκειμένου να ελευθερωθεί η διαδρομή, το αυτοκίνητο θα επιστρέψει προς την αφετηρία ΜΟΝΟΝ μετά από εντολή του Αλυτάρχη.”
Απαγορεύεται, δηλαδή, οποιαδήποτε κίνηση αντίστροφα με την φορά του αγώνα εκτός και αν δοθεί εντολή από τον Αλυτάρχη!!
Επίσης διευκρίνιση έχουμε και κατά την μαζική επιστροφή των οχημάτων από τον τερματισμό προς τα πιτς. Επειδή την χρονική διάρκεια αυτή υπάρχουν πολλοί θεατές που μετακινούνται μέσα στο δρόμο μαζί με τα αγωνιστικά, πρέπει να αποφευχθεί το φαινόμενο τα αυτοκίνητα να κινούνται σε όλο το πλάτος του δρόμου θέτοντας σε κίνδυνο τους θεατές.
“15.13 Στην επιστροφή από το Parc Ferme μέχρι τα Pits, σε όλα τα σκέλη των δοκιμών και του αγώνα, τα αγωνιστικά πρέπει να βρίσκονται σε μία λωρίδα του δρόμου και να αφήνουν την άλλη ελεύθερη για τις ανάγκες της οργάνωσης ή την διέλευση των θεατών μετά τον τερματισμό του αγώνα.”
Κανένα σχόλιο ακόμα!
Κάνε το πρώτο σχόλιο